IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Евросредствата за инфраструктура ще са два пъти по-малко от необходимото

България очаква допълнителни пари по линия на планирания нов европейски финансов инструмент Connecting Europе

14:47 | 19.04.12 г.
Евросредствата за инфраструктура ще са два пъти по-малко от необходимото

Европейското финансиране през новия програмен период няма да стигне за осъществяването на амбициозните инфраструктурни проекти на правителството. Това мнение беше изразено по време на конференция, посветена на усвояването на евросредствата, организирана от асоциацията "Конфиндустрия България", обединяваща италианските фирми в България.

За строителството на пътища са необходими повече от 4 млрд. евро, съобщи Асен Антов, ръководител на Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти“. Само строителството на магистралите "Струма" и "Хемус" ще глътне общо около 2 млрд. евро.

Други 4 млрд. евро ще са необходими за модернизация на железопътната инфраструктура, посочи  Христо Алексиев, зам.-директор на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ).

Според Антов ресурсът от всички възможни източници за финансиране ще възлязат на около 3,5 млрд. евро по инфраструктурните проекти. От европейските фондове се очаква да дойдат не повече от 2 млрд. евро, а останалите пари ще се набавят от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) и Световната банка (СБ), допълни той.

България се надява да получи допълнителни средства за изграждане на инфраструктурата и по линия на финансовия инструмент Connecting Europe Facility, каза зам.-министърът на регионалното развитие Николина Николова.

Планира се фондът да съсредоточи инвестициите си в подобряването на транспортната мрежа в Европа, но все още текат дискусии между държавите за създаването му, допълни Николова.

Тя изрази надежда, че ще е възможно със средства от Connecting Europe да бъдат изградени новите два моста над Дунав при Силистра-Кълъраш и Оряхово-Бекет. Индикативната стойност на съоръженията е около 430 млн. евро, като до 2020 г. вероятно ще бъде готов поне мостът при Силистра, допълни зам.-министър Николова.

Амбициите са до 2020 г. да бъдат реализирани и двата проекта, които попадат в дунавския регион и са приоритет по Дунавската стратегия, допълни тя.

Последна актуализация: 11:20 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още