IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Евросредствата за инфраструктура ще са два пъти по-малко от необходимото

България очаква допълнителни пари по линия на планирания нов европейски финансов инструмент Connecting Europе

14:47 | 19.04.12 г.
Евросредствата за инфраструктура ще са два пъти по-малко от необходимото

Друг източник на финансиране на инфраструктурни проекти би могла да бъде публично-частните партньорства. Участниците в конференцията се обединиха около мнението, че са необходими „здрави“ и качествени проекти, както и че политиците трябва да гарантират сигурност на инвеститорите.

Според представителите на италианския бизнес България не се възползва достатъчно от потенциала на публично-частното партньорство при развитието на инфраструктурата. Големите проекти, каквито са българските участъци от международните транспортни коридори, рехабилитацията на железопътната инфраструктура, изграждането на инфраструктурата за газоснабдяването, телекомуникациите и други, биха били интересни за съфинансиране от частния бизнес.

Директорът на компанията за стратегическата инфраструктура припомни, че до 2020 г. приоритетно трябва да се изградят 7 магистрали и 7 скоростни пътя. Той посочи, че всяка година ще се възлага извършването на работа за по 350-400 млн. евро.

За следващия програмен период са планирани дейности и по проектирането и изграждането на третия лот на магистрала "Струма" по протежение на Кресненското дефиле, както и по строителството на магистрала "Хемус".

По думите на Христо Алексиев тази година ще е посветена основно на подготовката на жп проектите, планирани за реализация през следващия програмен период, което ще струва около 70-80 млн. евро.

Приоритет за периода 2014-2020 г. ще е довършването на жп оста от сръбската граница през София до пристанището в Бургас и до турската граница, както и рехабилитацията на жп линията Видин-София.

Средствата обаче ще стигнат най-вероятно за ремонт на трасето от Видин до Мездра. Участъкът Мездра-София, както и този от столицата до гръцката граница, най-вероятно ще остане за програмния период след 2020 г., обясни Алексиев.

След 2020 г. вероятно ще се работи и по жп инфраструктурата от Русе до Стара Загора, чието трасе съвпада с транспортен коридор 9. В проектите влизат и жп участъка от македонската граница до София (част от транспортен коридор 8).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:20 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още