Китайският производител на електромобили и електрически автобуси Build Your Dreams (BYD) има интерес за партньорство със Столична община и за инвестиции в бъдещия технологичен парк край Божурище, където се предвижда да бъдат привлечени български и чуждестранни високотехнологични компании.
Това съобщиха от индустриалния клъстер „Електромобили“ след визитата в България на генералния мениджър на BYD за Европа Янгпинг Чен. Освен с представителите на клъстера, китайският мениджър е имал срещи и с изпълнителния директор на „Столичен Автотранспорт“ АД Слав Монов, с когото са обсъдили възможността за евентуален внос на екологични мотриси за София.
Офертата на китайците е да подготвят бизнес модел за въвеждане на тестова линия с електробуси, което да ориентира българските мениджъри за бъдещите им стратегии за екологизирането на транспорта в големите градове.
С въвеждането в експлоатация на един електрически автобус икономията от експлоатацията му се изплаща за около 4-5 години, поясниха експерти от българския клъстер. Според тях предимството от прилагането на тези автобуси е в това, че пълната им експлоатация без замяна на батериите е за срок от десет години, което означава, че повече от 5 години те ще се движат, без общината да плаща за зареждането им с газ или течни горива.
Освен като производител на електромобили китайската компания BYD е и ексклузивен доставчик на мобилни устройства на световни гиганти като Nokia, Motorola и Samsung. Китайците държат и половината от световния пазар на батерии за мобилни телефони.
През последните години компанията активно присъства на европейския пазар, като развива бизнеса си с партньори от Великобритания, Холандия, Швейцария, Унгария и др.


Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
преди 13 години Аз този пич го познавам лично и да Ви кажа освен че акциите на Хонконгската Борса им се сринаха и това че в собствената си страна не се оправят то не знам какво правят тук! По интересното е че това го разправя и в Берлин и в Ротердам където им е седалището за Европа, но до сега дори не са изкарали ЕЕС сертификати на колите си та камо ли на автобусите. Жалко че Бъфет им е акционер. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Реалното може и да не стане факт. След като калкулират рушветите в цената на офертата си. :)) Интереса свършва там където рушвета става равен на печалбата на инвеститора. И реалното става виртуално. :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Aйде стига интереси, дайте нещо реално! отговор Сигнализирай за неуместен коментар