Китайският производител на електромобили и електрически автобуси Build Your Dreams (BYD) има интерес за партньорство със Столична община и за инвестиции в бъдещия технологичен парк край Божурище, където се предвижда да бъдат привлечени български и чуждестранни високотехнологични компании.
Това съобщиха от индустриалния клъстер „Електромобили“ след визитата в България на генералния мениджър на BYD за Европа Янгпинг Чен. Освен с представителите на клъстера, китайският мениджър е имал срещи и с изпълнителния директор на „Столичен Автотранспорт“ АД Слав Монов, с когото са обсъдили възможността за евентуален внос на екологични мотриси за София.
Офертата на китайците е да подготвят бизнес модел за въвеждане на тестова линия с електробуси, което да ориентира българските мениджъри за бъдещите им стратегии за екологизирането на транспорта в големите градове.
С въвеждането в експлоатация на един електрически автобус икономията от експлоатацията му се изплаща за около 4-5 години, поясниха експерти от българския клъстер. Според тях предимството от прилагането на тези автобуси е в това, че пълната им експлоатация без замяна на батериите е за срок от десет години, което означава, че повече от 5 години те ще се движат, без общината да плаща за зареждането им с газ или течни горива.
Освен като производител на електромобили китайската компания BYD е и ексклузивен доставчик на мобилни устройства на световни гиганти като Nokia, Motorola и Samsung. Китайците държат и половината от световния пазар на батерии за мобилни телефони.
През последните години компанията активно присъства на европейския пазар, като развива бизнеса си с партньори от Великобритания, Холандия, Швейцария, Унгария и др.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 13 години Аз този пич го познавам лично и да Ви кажа освен че акциите на Хонконгската Борса им се сринаха и това че в собствената си страна не се оправят то не знам какво правят тук! По интересното е че това го разправя и в Берлин и в Ротердам където им е седалището за Европа, но до сега дори не са изкарали ЕЕС сертификати на колите си та камо ли на автобусите. Жалко че Бъфет им е акционер. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Реалното може и да не стане факт. След като калкулират рушветите в цената на офертата си. :)) Интереса свършва там където рушвета става равен на печалбата на инвеститора. И реалното става виртуално. :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Aйде стига интереси, дайте нещо реално! отговор Сигнализирай за неуместен коментар