Италианската Saipem беше избрана от консорциумът South Stream – Transport да изгради първата тръба от морската част на газопровода „Южен поток”. Стойността на договора е около 2 млрд. евро.
Морският участък на „Южен поток” е с дължина от 931 километра и минава по дъното на Черно море. Тръбите ще излязат на повърхността на територията при местността Паша Дере край Варна. От екологични съображения това ще стане в специални микротунели.
Именно с изграждането на микротунелите ще започне и строителството на газопровода, посочват от SST. Това ще стане през юни 2014 година. Полагането на тръбите по дъното на Черно море ще започне през септември. За целта ще бъдат използвани специализираните кораби, които ще осигури италианската компания.
Прогнозите са до края на 2015 година газопроводът между Русия и България да бъде построен, допълват от компанията.
Припомняме, че в момента се води дебат относно статута на "Южен поток" между ЕС и Русия, тъй като проектът нарушава европейското законодателство. Разговорите на политическо ниво са замразени, но експертите продължават техническите разговори, увери преди дви енергийният министър Драгомир Стойнев.
От ЕК бяха категорични, че без предоговоряне, Брюксел няма да допусне функционирането на газопровода на европейска територия. От комисията обаче коментираха, че не могат да забранят строителството на газопровода.
В началото на февруари МОСВ одобри Оценката за въздействие на околната среда (ОВОС) на морската част на газопровода.
South Stream - Transport поръчва тръбите и за втория втората линия на газопровода
South Stream Transpor, ще поръча тръбите и за втората линия на газопровода, става ясно от допълнително прессъобщение на компанията. Общата стойност на проекта е 800 млн. евро.
Поръчани ще бъдат 75 хил. тръби с дължина от 12 метра. 40% от това количество ще доставят японските компании Marubeni-Itochu и консорциумът Sumitomo. Руските OMK и Ижора ще доставят съответно по 35% и 25% от необходимите тръби.
Газопроводът „Южен поток” ще има четири паралелни тръбопровода, всеки с дължина от 931 километра. Договорите за първата тръба бяха подписани през януари тази година с германската компания Europipe, и с руските ОМК и „Северстал”. Обявената тогава стойност на търга беше около 1 млрд. евро.
Част от тръбите за изграждането на морското трасе ще се складират на българска територия.


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
преди 11 години Какво става със санкциите?Замириса на много пари, минават на заден план. отговор Сигнализирай за неуместен коментар