Най-добрият вариант за участъка от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле е изграждането на две трасета – в посока София едното да се качи източно от дефилето, а в обратна посока – да се запази сегашният път, като се разшири и се изправят завоите. Това каза пред журналисти в Пловдив министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, цитиран от БТА.
Според него пътят е геостратегически като част от общоевропейския Транспортен коридор № 4, “затова не трябва да се политизира”.
От всички варианти, по думите на Нанков, този път съчетава максимално всички изисквания в екологично, икономическо и социално отношение.
По думите му проектът включва изграждането и на необходимата екологична инфраструктура, която да защити всички биологични видове – мрежови съоръжения, надлези, тунели за животни, което включва и шест връзки между двете трасета.
Нанков е на мнение, че технологично този вариант е и най-лесно и бързо изпълним. Той съобщи, че на 11 септември ще се състои обществено обсъждане на проекта в общините Симитли и Кресна.
Строителният министър е категоричен, че е безумно да се копае тунел в район, който е сеизмично най-активен у нас и с наличие на тежки магмени скали с повишено съдържание на радиоактивни елементи, в това число и уран. На не последно място той посочи, че това ще е изключително скъпо съоръжение, което ще отнеме минимум шест години за строителство.
“Ако до май-юни 2019 година нямаме строително разрешение, ще загубим европейското финансиране”, напомни Николай Нанков.
Министърът присъства в Пловдив на първа копка за реализирането на проект за реконструкция с разширяване на пътя Пловдив-Асеновград.
Този проект е изключително важен и с него започваме усвояването на сериозна сума по ОП "Региони в растеж" (ОПРР), каза в приветствието си министър Нанков. Той припомни, че 11-километровата отсечка е проектирана да бъде с габарити на автомагистрала още през 1982 година и е икономическа ос за развитието на няколко общини от Пловдивски регион и Родопите. Разширяването на пътя се налага и заради големия трафик, който е 28 хил. автомобила на година, което е около 80 на сто от трафика на АМ "Тракия" между София и Пловдив.


Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове