Ръст от 26% (на продажбите на нови автомобили, б. ред.) изглежда добре, но България трябва да има увеличение над 50% на годишна база, за да достигне страната ни до нивата, които са нормални за Румъния, Словакия, Чехия, Полша. Факторите за такъв ръст са налице и ние имаме доста добре организиран пазар.
Това прогнозира Александър Миланов, председател на управителния съвет на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България. В ефира на Bloomberg TV Bulgaria той коментира как се разви пазарът на автомобили в България и ЕС през първото тримесечие на 2018 г.
Според него са представени всички автомобилни марки и пазарът е конкурентен.
“Все по-добри и стабилни стават финансовите схеми за покупка на нов автомобил в България, което дава добра база, но страната ни трябва да помисли за нови стимули за автомобилната индустрия, препоръча експертът. – Когато в новите страни-членки на ЕС броят на регистрираните и продадени нови автомобили на глава от населението е значително по-нисък, а икономическите показатели се подобряват, ръстът е по-голям.”
Миланов напомни, че намалелите лихви на лизинга за автомобили и по-голямото покриването на рисковете увеличават достъпа повече потребители до покупка на превозни средства.
Той обаче е на мнение, че конкуренцията на пазара е много силен.
„Ние трябва да погледнем, че днес една страна като Полша е горе-долу едва на нивото на Холандия, не е достигнала още и Белгия. Имайки предвид потенциала на икономиката, тези ръстове там трябва да продължат. Същото важи и за България. Рано или късно тя трябва да мине нивото от 50 хиляди (нови продажби на година, б. ред.) леки автомобила. Това няма да е тази или следващата година, но сериозни мерки по отношение на регулиране на ползването на автомобилите в България биха помогнали“, коментира Миланов.
Той прогнозира, че Великобритания ще остане един от най-големите пазари на коли в Европа дори след Brexit.
Александър Миланов даде положителни примери за стимули на индустрията в световен мащаб с Румъния, Норвегия, и американския щат Калифорния.
Как ще изглежда индустрията след десет години и ще се засили ли тенденцията старите дизели от Европа да идват в България? Настъпват ли електромобилите?
Вижте повече във видеото!


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
преди 7 години На тези мошеници трябва да се забрани да продават коли.Защото продават 90% ментета. Колите са сглобявани в Турция и дават дефекти още нови. Автомобилите които се продават в Германия въобще не дефектират с такива проблеми. Износват сегменти и цилиндри на двигатели за 30000км и после димят и ни тровят. Тези които си купуват нови коли в България си дават парите за ***. Единственните коли които са нормални тук са китайските тойоти от Баховица и Дачиите..Шкодите дори са ментета. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години 'Александър Миланов, председател на управителния съвет на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България'Продава си стоката 'експерта'.Зер 26% ръст ми се виждат малко.АКО мине :) .. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години баси всеки плаче за субсидии ... и търси лесното ! никви стимули не трябват ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар