Българската асоциация на рекламодателите реши да се присъедини към глобалната инициатива за отговорен маркетинг Planet Pledge ("Обещание за планетата"). Маркетолозите имат ключова роля в два много важни за опазване на околната среда процеса, изтъква Росен Мисов, изпълнителен директор на Българска асоциация на рекламодателите (БАР), в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването “В развитие”.
Според Мисов първият е процесът на взимане на решение в компанията относно стратегията за развитие на търговските марки. Това се случва основно на глобално ниво, след това на регионално и накрая на национално. Хората, които извършват тези задачи се наричат мултифункционални екипи. В тях има различни профили мениджъри, които се занимават със всички аспекти от производството и дистрибуцията на даден продукт, както и неговото развитие, изтъква гостът.
Капацитетът на тези екипи е огромен, но маркетинговият мениджър има огромна тежест в тях, защото той освен координатор играе ролята и на двигател на инициативи, които впоследствие подпомагат развитието на бранда, посочва Мисов.
“Ние трябва да дърпаме бранда и неговата визия напред, защото това е основната работа на нашите маркетингови директори“, коментира още експертът.
По думите му само за 4 месеца Planet Pledge събра 15 национални асоциации, които са членове на Световната федерация. За района на Централна и Източна Европа участват само две - Българската асоциация на рекламодателите и асоциацията на Словакия.
Маркетинговите директори са тези, които управляват комуникацията, свързана с бранда. Това насърчава, формира и управлява потреблението на продукта или услугата, която бранда предлага. Росен Мисов смята, че маркетолозите имат много важно значение при формирането на устойчиви критерии на потребителски избори, които да включват и опазването на околната среда.
Целия разговор може да намерите на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.