„Проблемът е комплексен – вземаш кредит и купуваш нов автобус, след което не можеш да го изплатиш и банката ти го взема. Така минаваш в сивия сектор – купуваш автобус, който дадена фирма вече е бракувала. Купувачът го дава на частен майстор, който му сменя цялата конструкция, но носещите части са проблем. Така автобусът става потенциален убиец“, разкри причината за остарелия автобусен парк експертът.
Той съветва темата за техническите пунктове за прегледи да стане приоритет пред новата власт.
„Издаването на лицензи за технически пунктове е неконтролируема и разюздана дейност, тъй като те са безброй“, посочи Захариев и даде за пример Мюнхен, в който има седем пункта за технически преглед за товарни и леки автомобили, докато в България само в ж.к. „Люлин“ са 30.
Председателят на Сдружението на автобусните превозвачи призова за спешна реорганизация на обществения превоз на пътници и товари.
Министерството на транспорта на Република Северна Македония започна процедура по отнемане на лиценза на автопревозвача „Беса транс“, в чийто автобус загинаха 45 души на магистрала „Струма“. Той е извършвал международен превоз, без да е имал лиценз.
"Лицензът е част от документите, необходими за един автобус. Това е технически въпрос, който би трябвало да бъде извършен от самата фирма. „Беса транс - Скопие“ три години е използвала този автобус, без да има лиценз. Четирите автобуса на фирмата са пътували редовно между Скопие и Истанбул за шопинг турове", посочи Петър Захариев.
По думите му автобусът има всички останали документи, които нашите и македонски власти са проверявали, за да пътува по пътищата – полицейска регистрация, талони, минал е технически преглед.
„Лицензът се проверява от специализирани органи като Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“. Липсата на лиценз не означава, че автобусът е технически неизправен“, каза експертът и обясни кои административни органи са длъжни да следят за редовността на документите на превозвачите.
Като причина за жестоката катастрофа на магистрала „Струма“ той смята реакцията на шофьора. „Според мен шофьорът, за да се качи на мантинелата вдясно означава, че е управлявал автобуса в грешна посока. Отклонил е вниманието си за секунди, като се е движил поне със 100 километра в час", отбеляза Петър Захариев.
Кои са основните правила при организация на дълго пътуване с автобус? Има ли нормативни пропуски при нарушения с лиценза на македонския автобус на фирма „Беса транс - Скопие“? В каква посока трябва да са инвестициите за модернизация на автобусния превоз? Каква трябва да е реорганизацията в Държавна автомобилна инспекция и КАТ?
Целия разговор може да видите във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Миков: При предсрочни избори ПП-ДБ ще почукат на вратата и на Борисов, и на Пеевски
FIFA ще връчи "награда за мир“ на Доналд Тръмп
Любимият на Майли Сайръс я изненадал като предложил брак в Япония
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали