Новият генерален директор на БДЖ е Ангел Стоянов, който е назначен след обявен конкурс. Това стана ясно от коментар за БТА на транспортния министър Николай Събев. Той описва Стоянов като великолепен специалист и експерт, който освен от железници, разбира и от цифри.
Обявихме конкурс и този, който ще поеме функциите на генерален директор на "Холдинг БДЖ", е Ангел Стоянов, каза министърът.
Вчера вечерта от Министерството на транспорта потвърдиха, че Йордан Мирчев е освободен от длъжността изпълнителен директор и член на Съвета на директорите на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД.
На въпрос защо предишният директор Йордан Мирчев е бил освободен, Събев отговори, че му се е наложило „да работи като генерален директор на БДЖ“ вместо Мирчев.
"В момента, от който обявихме, че започва вливане на трите отделни предприятия в БДЖ - Пътнически превози, БДЖ – Товарни превози и Холдинга БДЖ, от Съвета на директорите подготвихме пътна карта, която създаваше правната рамка как от трите предприятия да направим едно. Една от стъпките изискваше в срок до 15 март да представим документа до НК "Железопътна инфраструктура“ за това, че новото предприятие ще бъде финансово стабилно с петгодишен бизнес план и други документи за възможното лицензиране на това предприятие до 15 септември", каза министърът.
„Идеята беше до 15 март да подадем документите и междувременно да извършваме останалите действия по вливането, а до 15 септември новото предприятие да има лиценз“, обобщи Събев.
Той каза, че е върнал два опита за бизнес план, като вторият по никакъв начин не е отчитал икономическия резултат от вливането. „Наложи се да работя като изпълнителен директор на БДЖ, което не беше честно, защото имам ангажименти към пристанища, летища и т. н.“, коментира Събев.
Наскоро министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев заяви, че през последните 30 години не са правени никакви инвестиции в БДЖ и превозвачът умишлено е воден към фалит.
Той твърди, че 45% от подвижния състав на БДЖ са извън експлоатация и не е включен в ремонтната програма на компанията. Половината от заявките са били отказвани заради невъзможност да бъдат изпълнени.
Обединяването на товарните и пътнически железопътни превози и съществуващия "Холдинг БДЖ" в единна компания "Български държавни железници" е план, който транспортният министър Николай Събев обяви още през февруари. Целта е съкращаване на администрацията и намаляване на дълговете, а в началото на 2024 година единното дружество БДЖ да излезе на капиталовите пазари.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
Интензивни дъждове утре, на места и с гръмотевици