Физическите лица, които са регистрирани като земеделски стопани, имат право да избират реда за облагането на доходите от дейността им през 2016 г.
В случай, че изберат облагането да е по реда, предвиден за едноличните търговци (с данък върху годишната данъчна основа), трябва да прилагат този ред за срок не по-кратък от 5 последователни данъчни години, съобщи Националната агенция за приходите (НАП).
Правото на избор за облагане с данък върху годишната данъчна основа се упражнява чрез подаване на декларация по чл. 29а, ал. 4 от ЗДДФЛ в срок до 31 декември на предходната година.
Веднъж подадена, декларацията важи за целия петгодишен период, през който лицето е избрало да се облага по реда, предвиден за едноличните търговци.
За 2016 г. срокът за подаване на декларацията по чл. 29а, ал. 4 от ЗДДФЛ е 31 декември 2015 г. Образецът може да бъде намерен на сайта на приходната и в офисите на НАП.
Декларацията се подава лично от земеделския стопанин или негов упълномощен представител в местния офис на Агенцията по постоянен адрес на физическото лице. Декларацията може да се подаде и чрез пощенски оператор.


С близо 100% са скочили разходите за морски транспорт в Черно море
Новият стадион на ФК Девня е на 90% готов (СНИМКИ)
Кампанията предлага безплатни очни прегледи в 29 населени места
Северна Македония е разрешила на български медици да прегледат Ива Михайлова
Варненските университети представят възможностите за висше образование
Тръмп се дистанцира от двама съветници, работили за проруска власт на Балканите
Изабел Гузман за рисковете, свързани с AI, част 2
Изабел Гузман за рисковете, свързани с AI, част 1
Лондон се лиши от $160 млрд с отлива на милиардери
София вече е на картата на иновациите, време е да мислим глобално
Ново правило за млади шофьори навлиза в Европа
Audi ще пусне електромобил с турбо дупка и вибрации
10 автомобила за лоши пътища
BMW направи полицейско комби с над 700 коня
Инцидент с Rivian показа как не трябва да се зарежда електромобил у дома
64-годишен простреля 56-годишен мъж, задържан е
София и Скопие на една маса: Коридор 8, европейската интеграция и Ива Михайлова
Кола блъсна 9-годишно дете на пешеходна пътека в Горна Оряховица
ГЕРБ предлага по-нисък акциз и 9% ДДС за горивата
МВнР ще привика Митрофанова, ако се докаже, че атаката срещу корабите е руска