RWE AG предупреди инвеститорите и служителите си в необходимостта от "затягане на коланите", обявявайки плановете си свие разходите и да намали дивидентите си, съобщава MarketWatch.
От една от петте най-големи енергийни компании в Европа и лидер в Германия обяви, че влошените перспективи за печалби от конвенционалните мощности принуждават дружеството да намали дивидентите си за настоящата година.
"Ние сме изправени без съмнение пред трудни времена и нашата политика спрямо дивидентите трябва да бъде съобразена с това", заяви главният изпълнителен директор на енергийния гигант Петер Териум.
RWE обяви, че ще предложи на акционерите си двойно намаление на дивидента за 2013 г. до 1 евро на акция в сравнение с 2 евро за брой година по-рано.
Ходът на германската компания е поредният пример за упадъка на сектора на обществените услуги в Европа. Енергийният бранш е една от жертвите на строгите бюджетни икономии от страна на правителствата на континента на фона на продължаващата дългова криза.
В края на август рейтинговата агенция Fitch Ratings предупреди, че политическата намеса остава един от най-значителните рискове за комуналните услуги в Европа.
"Политическият дебат в търсенето на баланс между бюджетната консолидация и икономически устойчивите енергийни политики остава постоянен и несигурен процес", оправдаха тогава от Fitch понижението на кредитния си рейтинг за RWE.
Германският гигант и много от другите компании от сектора, опериращи на Стария континент, продължават битката си с пониженото търсене на енергия. Спадът в потреблението тласка чувствително надолу маржовете на печалбите на дружествата.


41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста