Стачката в германските железници се разпростря от сряда сутрин и върху пътническите влакове, предаде DPA.
Става дума за деветата подобна стачка в Deutsche Bahn от септември насам. Очаква се милиони пътници да бъдат засегнати от това, че стачните действия обхванаха и пътническите влакове, след като бяха обхванали товарния железопътен сектор. По-специално германският синдикат на машинистите GDL настоява за 5-процентно увеличение на заплатите и намаляване на работната седмица от 39 часа на 37 часа. Освен това той иска и да преговаря от името на други железопътни служители като влаковите стюарди.
Около две трети от всички влакове на дълги разстояния ще бъдат отменени. За градски влакове, осигуряващи връзка с предградията, около 40 до 85 процента от влаковете няма да се движат.
Още във вторник компанията публикува алтернативни разписания.
Стачката ще продължи по-дълго от 6-дневната стачка, преустановена на 10 май, която беше най-продължителната в историята на концерна, заявиха от синдикатите на машинистите.
Шестдневна стачка, състояла се по-рано този месец, бе най-дългата в 21-годишната история на Deutsche Bahn AG. Тя засегна милиони пътници и предизвика огромни щети за икономиката. Щетите от последната железопътна стачка може да набъбнат до 750 млн. евро, прогнозира тогава икономическият експерт Щефан Кипар от BayernLB. В резултат на това темпът на нарастване на брутния вътрешен продукт на Германия през второто тримесечие може да бъде по-нисък с около 0,1 процентни пункта от досега предвижданото, смята Кипар.
Около 5,5 милиона души пътуват всеки ден с влак в Германия, а чрез железопътния транспорт се превозват 620 000 тона товари. Според Федерацията на германските индустриалци (BDI) стачката може да струва около 100 милиона евро дневно на икономиката на страната и да подкопае репутацията ѝ като промишлен и логистичен център.
Вижте повече в галерията на Investor.bg


Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
преди 10 години Шоуто предстои много скоро. Аз мисля, че ще платят поредното срамно дарение на гърция и ще продължат да плащат докато европа не бъде блокирана от стачки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Еми стига само аванта на гърците.Всички останали заслужават повече.Дотук бяха политиците правещи отстъпки на Гърция. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години еми писна им на хората да носят цялата тежест ... сигурно и там им е ниска конкурентноспособноста и за това не им качват заплатите :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ще е интересно как меркел ще плати на гърците сега, ако се запънат за реформите :-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар