Стачката в германските железници се разпростря от сряда сутрин и върху пътническите влакове, предаде DPA.
Става дума за деветата подобна стачка в Deutsche Bahn от септември насам. Очаква се милиони пътници да бъдат засегнати от това, че стачните действия обхванаха и пътническите влакове, след като бяха обхванали товарния железопътен сектор. По-специално германският синдикат на машинистите GDL настоява за 5-процентно увеличение на заплатите и намаляване на работната седмица от 39 часа на 37 часа. Освен това той иска и да преговаря от името на други железопътни служители като влаковите стюарди.
Около две трети от всички влакове на дълги разстояния ще бъдат отменени. За градски влакове, осигуряващи връзка с предградията, около 40 до 85 процента от влаковете няма да се движат.
Още във вторник компанията публикува алтернативни разписания.
Стачката ще продължи по-дълго от 6-дневната стачка, преустановена на 10 май, която беше най-продължителната в историята на концерна, заявиха от синдикатите на машинистите.
Шестдневна стачка, състояла се по-рано този месец, бе най-дългата в 21-годишната история на Deutsche Bahn AG. Тя засегна милиони пътници и предизвика огромни щети за икономиката. Щетите от последната железопътна стачка може да набъбнат до 750 млн. евро, прогнозира тогава икономическият експерт Щефан Кипар от BayernLB. В резултат на това темпът на нарастване на брутния вътрешен продукт на Германия през второто тримесечие може да бъде по-нисък с около 0,1 процентни пункта от досега предвижданото, смята Кипар.
Около 5,5 милиона души пътуват всеки ден с влак в Германия, а чрез железопътния транспорт се превозват 620 000 тона товари. Според Федерацията на германските индустриалци (BDI) стачката може да струва около 100 милиона евро дневно на икономиката на страната и да подкопае репутацията ѝ като промишлен и логистичен център.
Вижте повече в галерията на Investor.bg


Желязков: Демокрацията изисква да чуваме различното мнение, дори когато то не ни харесва
Велосипедистите във Варна с благороден жест към дете
¼ от местата за паркиране в "зелената зона" на Варна са освободени
Oпитват да изтеглят танкера Kairos на пристанището в Бургас
По примера на София и Пловдив: И Варна забранява старите коли
Слугинажът на ФИФА към Тръмп опорочава красивата игра (и климата)
Комисар Албукерк очаква старт на пазарните реформи в ЕС през 2027, част 3
Комисар Албукерк очаква старт на пазарните реформи в ЕС през 2027, част 2
Комисар Албукерк очаква старт на пазарните реформи в ЕС през 2027, част 1
Водещ пост в еврозоната дава шанс на Гърция за символична реабилитация
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Хиляди употребявани коли загубиха важна функция
Сервиз, гуми, застраховка – как да планираме годишния авто бюджет?
Загряване на спирачките през зимата – мит или реалност
Как водата може да спаси дизеловите коли в Европа
Песков: Руските власти трябва да бъдат предпазливи на фона на заплахите на Киев
Росен Желязков апелира: Нека протестите да бъдат мирни
Костадинов: Най-доброто за България е кабинетът да падне още днес
"Коледните чудеса на България" е инициатива на 8 граждански организации
Кобрата: Чувствам се най-добрия, чувствам се страхотно
преди 10 години Шоуто предстои много скоро. Аз мисля, че ще платят поредното срамно дарение на гърция и ще продължат да плащат докато европа не бъде блокирана от стачки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Еми стига само аванта на гърците.Всички останали заслужават повече.Дотук бяха политиците правещи отстъпки на Гърция. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години еми писна им на хората да носят цялата тежест ... сигурно и там им е ниска конкурентноспособноста и за това не им качват заплатите :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ще е интересно как меркел ще плати на гърците сега, ако се запънат за реформите :-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар