Стачката в германските железници се разпростря от сряда сутрин и върху пътническите влакове, предаде DPA.
Става дума за деветата подобна стачка в Deutsche Bahn от септември насам. Очаква се милиони пътници да бъдат засегнати от това, че стачните действия обхванаха и пътническите влакове, след като бяха обхванали товарния железопътен сектор. По-специално германският синдикат на машинистите GDL настоява за 5-процентно увеличение на заплатите и намаляване на работната седмица от 39 часа на 37 часа. Освен това той иска и да преговаря от името на други железопътни служители като влаковите стюарди.
Около две трети от всички влакове на дълги разстояния ще бъдат отменени. За градски влакове, осигуряващи връзка с предградията, около 40 до 85 процента от влаковете няма да се движат.
Още във вторник компанията публикува алтернативни разписания.
Стачката ще продължи по-дълго от 6-дневната стачка, преустановена на 10 май, която беше най-продължителната в историята на концерна, заявиха от синдикатите на машинистите.
Шестдневна стачка, състояла се по-рано този месец, бе най-дългата в 21-годишната история на Deutsche Bahn AG. Тя засегна милиони пътници и предизвика огромни щети за икономиката. Щетите от последната железопътна стачка може да набъбнат до 750 млн. евро, прогнозира тогава икономическият експерт Щефан Кипар от BayernLB. В резултат на това темпът на нарастване на брутния вътрешен продукт на Германия през второто тримесечие може да бъде по-нисък с около 0,1 процентни пункта от досега предвижданото, смята Кипар.
Около 5,5 милиона души пътуват всеки ден с влак в Германия, а чрез железопътния транспорт се превозват 620 000 тона товари. Според Федерацията на германските индустриалци (BDI) стачката може да струва около 100 милиона евро дневно на икономиката на страната и да подкопае репутацията ѝ като промишлен и логистичен център.
Вижте повече в галерията на Investor.bg


Мачовете по ТВ днес (8 декември)
Виц на деня - 8 декември
Евакуират четирима моряци от заседналия край Ахтопол танкер
Времето във Варна на 8 декември 2025
Закопчаха трима шофьори във Варна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
От 2600% печалба до 86% унищожение: най-горещата крипто сделка се срина
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Опера на Мориконе се появи на бял свят 30 г. след написването й
Два труса поред стреснаха Турция
Зони и такси за паркиране - как е уредено в съседните ни страни
В последния кръг: Сантос и Неймар се спасиха от изпадане
Доналд Тръмп-младши: Баща ми може скоро да се откаже от Украйна
преди 10 години Шоуто предстои много скоро. Аз мисля, че ще платят поредното срамно дарение на гърция и ще продължат да плащат докато европа не бъде блокирана от стачки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Еми стига само аванта на гърците.Всички останали заслужават повече.Дотук бяха политиците правещи отстъпки на Гърция. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години еми писна им на хората да носят цялата тежест ... сигурно и там им е ниска конкурентноспособноста и за това не им качват заплатите :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ще е интересно как меркел ще плати на гърците сега, ако се запънат за реформите :-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар