Съюзът на гръцките корабостроители се обяви днес срещу поставянето под въпрос от ЕС на данъчните привилегии на техния сектор, като отправи предупреждение, че това ще доведе до отваряне на "кутията на Пандора" за целия европейски търговски флот, предаде АФП, цитирана от БТА.
Ако навлезем в цялостно разследване и започнат консултациите за това какво става в сектора на европейския търговски флот, това ще отвори кутията на Пандора не само за Гърция, но и за други страни, заяви председателят на Съюза на гръцките корабостроители Теодорос Вениамис.
Той посочи това на съвместна пресконференция с еврокомисаря по транспорта Виолета Булц. Вениамис реагира на поставянето под въпрос от Европейската комисия на данъчните привилегии, с които в Гърция се ползва целият сектор на търговския флот - корабостроители, брокери и акционери.
Този режим предвижда данъчно облагане на компаниите в сектора на морския транспорт в зависимост от тонажа на корабите им, а не от техните печалби. Брюксел настоява от този режим да бъдат изключени застрахователните посредници, брокерите и други посредници, както и акционерите в морски компании.
През декември ЕК поиска от Атина да внесе уточнения в прилагането на данъка върху тонажа.
Ако Атина не последва препоръките на Брюксел по въпроса, ЕК би могла да открие срещу нея официална процедура по разследване по въпроса за държавните помощи, уточни Булц.
Вениамис запита защо Европейската комисия не отправя подобни искания към Германия или Холандия.
Гръцките корабостроители няма да "балансират" другите страни, прибягващи до "заплетени закони и похвати", за да защитят своите собствени корабостроители, каза Вениамис. Но ако нещата загрубеят, ние няма да сме виновни, предупреди той.
Ние разбираме, че данъкът върху тонажа е решаващ за гарантиране на конкурентноспособността на европейския флот, но искаме да ограничим прилагането му, каза Булц.
Вениамис заяви, че "погрешните заключения" на ЕК рискуват да "създадат пречки" за присъствието на корабостроителите в Гърция. Ние трябва да останем конкурентноспособни на фона на азиатските корабостроители, каза той.
Гръцките корабостроители притежават най-големия флот в света, но само една трета от техните кораби са под гръцки флаг.


Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
преди 9 години Tax scrutiny will open 'Pandora's box' in EU: Greek shipownersAFP | Jun 10, 2016, 07.17 PM ISTПоне мислете като препечатвате , че е смешно... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Вики , има една мъничка разлика между корабостроители и корабособственици... отговор Сигнализирай за неуместен коментар