Емблематичните символи на Великобритания като червените автобуси в Лондон може да са известни по целия свят, но ниската осведоменост за храната на Обединеното кралство ще затрудни страната в пробива на нови пазари за износ, след като напусне Европейския съюз, пише Bloomberg.
В проучване, проведено в девет страни, между които Канада, Китай и Индия, 34% от потребителите никога не са купували британски хранителни продукти. 43% не могат да направят конкретна асоциация с британска храна, а само една пета успяват, показва проучването на британския съвет за развитие на земеделието и градинарството (AHDB).
„Великобритания може да се похвали с флага на Съюза, Big Ben и лондонските автобуси, които са добре познати по целия свят“, каза Кристин Уотс, ръководител по комуникациите и развитието на пазара в AHDB. „Тези емблематични изображения могат да формират част от мощна марка за насърчаване на туризма, но не са достатъчни, за да продават нашите храни и селскостопански продукти в чужбина“, заяви Уотс.
Данните от изследването излизат в решаващ момент за британската хранително-вкусова промишленост, чийто износ възлиза на повече от 18 млрд. долара през 2015 г. Има несигурност по отношение на търговските отношения, които Великобритания ще има с народите в и извън ЕС след Brexit. В същото време фермерите и производителите са загрижени за достъпа до задгранични работни места, потенциални забавяния на границите и увеличаване на документите и разходите.
В проучването участват 4500 потребители от Северна Америка, Европа, Азия и Близкия изток.


Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет