Новите счетоводни правила и преструктурирането на държавната германска жп компания Deutsche Bahn оставят дълбоки белези в отчета ѝ. За Борда около главния изпълнителен директор Ричард Лутц това е неудобна тема, защото той все още е в средата на преговорите за бъдещото финансиране от държавата.
Според последните изчисления дълговете на държавната компания тази година се увеличават до 24,4 милиарда евро, което е с една четвърт повече, отколкото се считаше в края на годината, става ясно от презентация за инвеститори, с която разполага германският икономически всекидневник Handelsblatt. Самата железопътна компания вероятно ще ги докладва публично за първи път в края на юли.
Всъщност нивото на дълга в края на март вече е 25,3 милиарда евро, сочи вътрешнофирмен междинен доклад. За сравнение, в края на 2018 г. железниците имаха нетен дълг от 19,5 млрд. евро.
Прогнозата за текущата година вероятно ще се изпълни, само ако Deutsche Bahn успее напълно да продаде изцяло чуждестранното си дъщерно дружество Arriva. За първи път през тази година Deutsche Bahn ще трябва да осчетоводи своите задължения за лизинг като дълг в съответствие с международните счетоводни стандарти. Според документите това са допълнителни 4,3 милиарда евро за компанията.
Но продължаващото обновяване и модернизацията на компанията също струват много пари и също ще доведат до увеличаване на дълга. Само през тази година държавната компания трябва да инвестира допълнителни 2,2 милиарда евро за своята „програма за по-добра железопътна линия".
Това са допълнителни разходи за повишаване на точността на влаковете и качеството - в допълнение към нормалния бюджет. По-високите разходи за персонал заради новонаетите 22 000 железопътни служители също оказват голямо влияние. Групата се надява да затвори тази финансова дупка чрез продажбата на Arriva.
Очаква се след сделката в касите да влязат до 4 милиарда евро. Главният финансов директор Александер Дол наскоро заговори за „голям интерес от страна на инвеститорите". Ако обаче Arriva бъде продадена само частично, или алтернативно се върне на борсата, то процесът може да се забави до следващата година или да вкара много по-малко пари в касите на Deutsche Bahn.
Затова и нетният дълг от 24,4 милиарда евро, който е цел за края на 2019 г., е оптимистичният вариант. Ясно е едно: компанията мина договорения с федералните власти лимит за дълг за максимум 20 млрд. евро.


Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.