След като Германия избегна рецесията, политическите решения относно необходимостта от фискални стимули се отложиха. Все още обаче профсъюзите и бизнеса в страната настояват за инвестиционна програма за инфраструктура на стойност 450 млрд. евро (498 млрд. долара) за 10 години, която няма да даде веднага тласък на икономическия растеж, но пък ще направи страната конкурентоспособна в бъдеще, посочват от Bloomberg TV Bulgaria, цитирайки анализ на Леонид Бершидски.
Сумата от 450 млрд. долара идва от нов доклад, поръчан от профсъюза DGB и индустриалната група BDI. Представяйки изследването в понеделник, Дитер Кемпф, президент на Федерацията на германските индустрии, заяви, че е време Германия да се събуди.
Световният икономически форум класира германската икономика на седмо място в света по конкурентоспособност тази година, което е отстъпление спрямо третата ѝ позиция в класацията през 2018 г. Според институцията най-голямата слабост на германската икономика е във внедряването на информационни и комуникационни технологии, по отношение на които тя се класира на 36-то място в света.
Изненадващо обаче според доклада от тази седмица, правителството трябва да похарчи 20 млрд. евро през следващото десетилетие за подобряване на телекомуникационната инфраструктура, основно за осигуряването на покритие там, където частните инвестиции не могат да се отплатят. Останалата част от сумата ще отиде по друго направление.
Световният икономически форум описа инфраструктурата в Германия като част от силните ѝ страни, но германците обичат да се оплакват от нея, споменавайки например, че средната възраст на железопътните мостове е 60 години, а някои от тях са строени преди Първата световна война. Все още нито пътищата, нито публичният транспорт в Германия изискват най-големите инвестиции. Докладът на DGB и BDI оценява необходимите инвестиции в тези сфери на 100 млрд. евро в периода между 2020 и 2030 г.
От най-големи инвестиции се нуждаят германските общини. Към момента няма достатъчно предвидени инвестиции на местно ниво. Въпреки че федералното правителство призна проблема и пое отговорност за пълното финансиране на някои социални програми, настоящите социални задължения на общините се увеличават, което ги принуждава да отлагат някои инвестиции. Индустриалните градове, които изгубиха от глобализацията, имат нужда от 138,4 млрд. евро, сочи международно изследване, цитирано в доклада на DGB и BDI.
Дори когато парите вече стигнат до градовете и областните бюджети, много от общините обаче нямат необходимата работна сила и експертиза, за да планират инвестиционните си проекти.
Целия анализ може да прочетете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Наглост или безотговорност: Кой как паркира в градовете?
Пеевски: Днес дадохме урок по демокрация и любов към България
Памела Андерсън проговори за романтичните си отношения с Лиъм Нийсън
Актрисата Искра Радева: Не знам дали сме готови за нов политически ред
Добрин Иванов, АИКБ: Има структурен дисбаланс в бюджета на НЗОК