Разпокъсана Европа
Днес има 30 държави със собствени национални железопътни и билетни системи и системи за цени, както и дузина независими влакови оператори с техни собствени системи за продажба на билети. Да си купите трансгранично пътуване с влак може да бъде кошмар.
Няколко компании се опитаха да запълнят тази празнина на пазара, включително Raileurope и Trainline. Те обаче не са познати на потребителите в повечето страни и се свързват само с влакови оператори в някои западноевропейски страни.
Вместо това потребителите трябва да се обърнат към специализирани туристически агенции или запалени по пътуванията с влак да споделят най-добрите маршрути на свои собствени сайтове.
Правата на пътниците са загубени
Ако националните влакови компании не искат да отворят данните си, за да могат другите да сравняват и продават билети, не трябва ли те самите да предоставят тази услуга? Това също подлежи на обсъждане и засега такова се отхвърля от държавите.
В ревизирания регламент за правата на пътниците в железопътния транспорт ЕК предложи изискване „да се положат всички възможни усилия за предлагане на билети, включително за пътувания през граница и с повече от едно железопътно предприятие“. Преходните билети означават, че билет за влак например от Малмьо до Кьолн ще се счита за един билет, въпреки че има шведски, датски и немски влакови компании, които извършват различни етапи от пътуването.
Пътуването с влак на дълги разстояния в Европа често означава значителен икономически риск за пътника. Ако пътуването с влак се забави с един час, пътникът има право да си върне 25 процента от цената на билета, според правилата на ЕС. Ако закъснението обаче е по-малко от час, но означава пропускане на свързващия влак, управляван от друг оператор, пътникът не получава обезщетение.
Редица оператори в Западна Европа прилагат принципа, че пътниците, използващи свързващ влак в мрежата, могат да се качат на следващ влак. Това обаче не е обобщено право.
ЕП бетонира задължението за предоставяне на преходни билети, но Съветът на практика го разводни. Окончателната сделка означаваше, че влаковите компании трябва да предоставят само билети за своите изцяло притежавани дъщерни дружества. Според дипломат, присъствал на срещата на върха, на която е обсъждан този въпрос, „Германия, Франция и Испания се противопоставиха на предложеното безусловно задължение за предлагане на преходни билети“.
Големи бариери
Железопътните компании са национални по природа и история. Делът на трансграничните пътувания е малък; доходите идват основно от националния железопътен транспорт.
За много активисти обаче това национално мислене и нежелание на страните да си сътрудничат при издаването на билети и за правата на пътниците е основна причина, поради която трансгранични европейски железници няма.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие