Автомобилна индустрия
В Украйна има фабрики, които произвеждат автомобилни части, с което страната се свързва с веригите на доставки както за руската, така и за по-широката европейска автомобилна индустрия. Основните международни доставчици, включително Bosch и Aptiv, имат заводи в западната част на страната, по протежение на границата с Полша.
Много от другите фабрики в сектора произвеждат електрически кабели и разчитат на по-евтината работна ръка. Те са собственост на компании, които имат подобни операции в Северна Африка, според Иън Хенри, специалист по автомобилното производство в AutoAnalysis. „В момента е трудно да се каже колко скоро Украйна ще стане определящ производствен проблем, а не просто поредното главоболие“, казва Хенри.
Снабдяването с паладий, който се използва в каталитични преобразуватели и полупроводници, както и никел за батерии, е проблем. Нарастващата цена на никела, доставки на който се правят също от Индонезия и Филипините, вече накара производителите на автомобили да потърсят алтернативни материали за батериите си за електрически автомобили, според Доминик Триб, специалист по веригата на доставки в консултантската компания Vendigital.
Няколко автомобилни производители имат предприятия в Русия - Renault, Stellantis, Toyota, Kia и Nissan. Renault, който притежава най-големия автомобилен производител в страната "Автоваз", е най-изложен на рискове. Руското му дъщерно дружество има два завода, а Renault има собствен завод в Москва. Автомобилите на френския автомобилен производител представляват малко под една трета от продаваните превозни средства в страната.
Лука де Мео, главен изпълнителен директор на компанията, коментира пред медията миналата седмица, че компанията изготвя планове за действие при извънредни ситуации, за да поддържа притока на части към обектите в случай на санкции или прекъсване. Между 10% и 20% от частите, които отиват в заводите на "Автоваз", са вносни, докато за завода на Renault в Москва делът е между 30% и 40%.
Някои от руските доставчици на Renault включват френската Valeo, която има фабрика източно от Москва, произвежда някои трансмисионни системи и други части. Valeo в четвъртък заяви, че следи ситуацията.
Stellantis е единствената автомобилна компания с база в Русия, която изнася значителен обем превозни средства за Европа. Собственикът на Jeep и Fiat планираше да започне производството на микробуси за износ в Калуга, южно от Москва, за да отговори на нарастващото търсене. По-рано тази седмица Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis, каза, че групата може да прехвърли дейностите си обратно в Европа, ако се стигне до забрана на износ или ако не може да получава части.
Производители на храни
Украйна е един от водещите световни производители на зърнени храни и слънчогледово масло, затова и западните търговци на зърно, хранителни компании и някои пивовари имат операции в Украйна. С навлизането на руски войски в страната няколко от тях прекратиха операции.
Mondelez, производителят на шоколад Cadbury и бисквитки Oreo, заяви, че спира дейността на двете си украински фабрики в Тростянец и Вишгород, които произвеждат редица продукти, включително местни марки.
Carlsberg, третият по големина пивовар в света, казва, че и в трите му пивоварни в Украйна работата е спряна. „Преустановихме работата в нашите пивоварни в Запорожие и Киев и помолихме служителите си да останат вкъщи и да спазват инструкциите на властите. Третата ни пивоварна в Лвов е временно затворена поради прекъсване на доставките на природен газ“, посочва датската група.
Cargill, американската селскостопанска търговска група, която притежава по-голямата част от зърнен терминал близо до Одеса на Черно море, заяви, че „работим, за да определим дали има прекъсвания или въздействия върху нашите операции в региона. Имаме планове за действие при извънредни ситуации“. Американската компания трябваше да изостави завода си за трошене на слънчоглед в Донецк през 2014 г., след като въоръжени лица го превзеха.
Nestlé, най-голямата хранителна компания в света, има близо 5800 служители в Украйна. Швейцарската група препоръча на служителите да останат у дома и да следват указанията на властите.
Всичко за войната в Украйна четете тук


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
4,3 по Рихтер разлюля Западна Турция
Прощаваме се с поета Найден Вълчев, автор на "Една българска роза"
Времето днес: Облачно, на места със слаби превалявания
Знаци, че той не ви харесва


преди 3 години Пука ли ти, нали вече сме мулти-културни, мулти-верующи, мулти... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Никога. България е само транзитна страна за мюсюлманите. Ако не знаеш, даже и братята роми отидоха в Германия. Пък и друго си е най - голямата, най - богатата и най - силната страна русия, да сложи фереджето. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години А в коя година БГ ще станем мюсюлмани?.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Въпрос за милион рубли - кога русия ще стане мюсюлманска страна. Отговорите са, до 5 години, до 10, до 15 или до 20 години. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Ще не вмерла русия..Мм Слава русия! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Ще не вмерла русия..Мм Слава русия! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Да, наистина си прав, но мисля, че към печелившите трябва да добавим и Китай. Иначе, цялата история на англосаксите е такава още от времето на Британската империя. Един пример - през 1703 година е подписан Метуенския договор между Португалия и Англия за преференции при внос на португалски вина в Англия, срещу задължението на Португалия да допусне на своя пазар вълнени платове произведени в Англия, също на преференциален режим. Познайте какво става. Португалците се радват за виното първоначално, но малко по - късно настъпва отрезвяване. Англия така или иначе не произвежда вино, така че местния бизнес не е засегнат, но за сметка на това в Португалия влизат евтини английски платове и това води до фалит на всички предприятия за производство на платове на територията на Португалия. Хитро нали. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Ще не вмерла Украина.. Мм. Слава Украине! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Пропусна че Германия няма да драпа толкова срещу санкциите срещу Китай отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години После ще дойде новият Христов, щеразобличи колко лош е Путин и тн . Украйна ще стана усср а САЩ ще продават оръжие на воля отговор Сигнализирай за неуместен коментар