Консолидираните приходи на Индустриален холдинг България АД през 2010 се повишават с 36% до 114,765 млн. лв., показват предварителни данни, получени при изготвянето на консолидирания финансов отчет на групата за четвъртото тримесечие на миналата година.
Очакваният консолидиран финансов резултат на Индустриален холдинг България за 2010 е нетна загуба за в размер на 10,740 млн. лв., при печалба от 1,634 млн. лв. през 2009.
Загубата преди облагане с данъци през миналата година се оценява на 20,923 млн. лв., при отрицателен финансов резултат от 373 хил. лв. за предходната.
Отрицателният резултат за 2010 година се дължи на очаквана загуба в дъщерните Булярд Корабостроителна индустрия ЕАД, Приват инженеринг АД, КЛВК АД, Елпром ЗЕМ АД, ЗММ Нова Загора АД и Машстрой.
Новината веднага намери отражение в цената на акциите на холдинга, които губят 5,2% в сутрешната търговия до ниво от 1,03 лв. за брой, което представлява повишение от 4,2% от началото на годината и спад от 28% за последните 12 месеца. Пазарната капитализация на компанията е в размер на 60,2 млн. лв.
Днес започва прехвърлянето на правата за участие в увеличението на капитала на Индустриален холдинг България АД, като търговията ще продължи до 9 март, а аукционът за неизползваните права е на 18 март.
Капиталът на компанията ще бъде увеличен с до 9 713 679 лв., или една шеста от сегашния (от 58 282 079 лева на до 67 995 758 лева), чрез първично публично предлагане на 9 713 679 броя, обикновени, поименни, безналични акции с право на глас, с номинална стойност 1 лев и емисионна стойност 1,03 лева всяка.
Ръководството на холдинга предвижда с набраните средства от новата емисия да финансира дейността на дружества от групата, в това число, но не само:
- строителството на нов речен кораб за групата на Дунав турс АД;
- строителство на кораб със строителен номер 102;
- инвестиционен проект в КРЗ Порт – Бургас АД и други дъщерни дружества, включително нови проекти.
Индустриален холдинг България АД публикува и проспекта за увеличението.
В момента основните активи на групата, или 52,3%, са вложени в дейността морски транспорт, включваща 4 кораба.
От юни 2009 стартира дейността морски транспорт за групата, след като първият новопостроен собствен кораб Емона отплава по договор за чартиране.
През 2010 на тайм-чартър са отплавали и останалите три кораба от групата - Марциана (февруари), Карвуна (юни) и Антея (декември).
Консолидираният отчет за последното тримесечие на 2010 ще бъде публикуван до 28.02.2011, уведомиха от холдинга чрез Бюлетин Investor.bg.
Свързани компании:


Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица