Най-добра рентабилност, най-големи обеми продажби, най-големи инвестиции, най-силен растеж на нетната печалба, най-бърз темп на растеж на цената на акциите, най-голям усвоен нов капацитет в рамките на една година. Такива резулти постигна през отминалата година производителят на акумулаторни батерии Монбат.
„Категорично планът ни за 2016 г. се реализира в пълнота. Въпреки че планираният ръст на печалбата преди лихви, данъци, обезценка и амортизации беше агресивен, то реализацията към края на ноември обективно потвърждава, че това е реалност, което прави 2016 г. исторически най-добрата година и то на няколно нива“, коментира пред Investor.bg изпълнителният директор на Монбат Атанас Бобоков.
По думите му 2016 г. е успешна за компанията както на индивидуално, така и на групово ниво. Това показват и оповестените резултати – за единадесетте месеца на годината приходите от продажби достигат 235,060 млн. лв., като бележат покачване от 4,7% на годишна база. Само през ноември те растат с 20% до 28,761 млн. лв.
Дружеството отчита печалба преди облагане с данъци в предпоследния месец от годината в размер на 5,109 млн. лв., като това е ръст от 47,2% в сравнение с ноември миналата година.
Обобщените данни сочат, че дружествата от групата са реализирали печалба от началото на годината до края на ноември в размер на 29,761 млн. лв., което представлява увеличение на годишна база от 22,40%.
По-рано анализатори коментираха пред Investor.bg, че повишените материални запаси, съчетани с увеличение на цената на оловото, дават надежда, че тенденцията може да продължи и в следващите тримесечия. Бобоков потвърди, че „обективно това е вярно предположение при задържане на цената на оловото от нивата от ноември и декември на 2016 г.“.
Как увеличението на цената на оловото се отразява на компанията?
„В краткосрочен план, поради проактивно управляване на материалния баланс на суровините ни от олово и оловни еквиваленти, това ще се отчете като много добра заработка на допълнителен марж при дивизията ни за рециклиране“, заяви Бобоков.
Той обясни, че в перспектива стъпаловодното и силно поскъпване на оловото през последните месеци е предпоставка за промяна на цените към посредници и крайни клиенти. Това, по думите му, ще бъде последвано от увеличаване на покупната стойност на оловото, така че диференцииращото предимство от материалния баланс не може да е продължително.
„По-високите нива на цената на оловото като цяло ще доведат до по-високо ниво на заработка на марж от пазара, тъй като носителят на тази тежест ще е крайният клиент“, посочи изпълнителният директор на Монбат.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
преди 8 години Браво и все по-добро развитие! Защо няма поне 5-6 публични дружества като "Монбат" АД на БФБ?!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Браво успех! отговор Сигнализирай за неуместен коментар