Най-добра рентабилност, най-големи обеми продажби, най-големи инвестиции, най-силен растеж на нетната печалба, най-бърз темп на растеж на цената на акциите, най-голям усвоен нов капацитет в рамките на една година. Такива резулти постигна през отминалата година производителят на акумулаторни батерии Монбат.
„Категорично планът ни за 2016 г. се реализира в пълнота. Въпреки че планираният ръст на печалбата преди лихви, данъци, обезценка и амортизации беше агресивен, то реализацията към края на ноември обективно потвърждава, че това е реалност, което прави 2016 г. исторически най-добрата година и то на няколно нива“, коментира пред Investor.bg изпълнителният директор на Монбат Атанас Бобоков.
По думите му 2016 г. е успешна за компанията както на индивидуално, така и на групово ниво. Това показват и оповестените резултати – за единадесетте месеца на годината приходите от продажби достигат 235,060 млн. лв., като бележат покачване от 4,7% на годишна база. Само през ноември те растат с 20% до 28,761 млн. лв.
Дружеството отчита печалба преди облагане с данъци в предпоследния месец от годината в размер на 5,109 млн. лв., като това е ръст от 47,2% в сравнение с ноември миналата година.
Обобщените данни сочат, че дружествата от групата са реализирали печалба от началото на годината до края на ноември в размер на 29,761 млн. лв., което представлява увеличение на годишна база от 22,40%.
По-рано анализатори коментираха пред Investor.bg, че повишените материални запаси, съчетани с увеличение на цената на оловото, дават надежда, че тенденцията може да продължи и в следващите тримесечия. Бобоков потвърди, че „обективно това е вярно предположение при задържане на цената на оловото от нивата от ноември и декември на 2016 г.“.
Как увеличението на цената на оловото се отразява на компанията?
„В краткосрочен план, поради проактивно управляване на материалния баланс на суровините ни от олово и оловни еквиваленти, това ще се отчете като много добра заработка на допълнителен марж при дивизията ни за рециклиране“, заяви Бобоков.
Той обясни, че в перспектива стъпаловодното и силно поскъпване на оловото през последните месеци е предпоставка за промяна на цените към посредници и крайни клиенти. Това, по думите му, ще бъде последвано от увеличаване на покупната стойност на оловото, така че диференцииращото предимство от материалния баланс не може да е продължително.
„По-високите нива на цената на оловото като цяло ще доведат до по-високо ниво на заработка на марж от пазара, тъй като носителят на тази тежест ще е крайният клиент“, посочи изпълнителният директор на Монбат.


Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс
Мондиал 2026: Мексико и ЮАР откриват шампионата
преди 8 години Браво и все по-добро развитие! Защо няма поне 5-6 публични дружества като "Монбат" АД на БФБ?!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Браво успех! отговор Сигнализирай за неуместен коментар