Шведската модна компания H&M планира да затвори още физически магазини и да увеличи онлайн усилията си, след като представи по-слаби от очакванията резултати за четвъртото си финансово тримесечие, съобщи компанията в свое прессъобщение.
Продажбите за периода септември-ноември са се свили с 4%, или с 2% в местна валута, до 50,4 млрд. крони (5,96 млрд. долара) в сравнение със същото тримесечие на 2016 г. Докладът, включващ годишните резултати на компанията, ще бъде представен на 31 януари 2018 г.
H&M отчете най-силен спад на тримесечните си продажби от поне над десетилетие в петък, след като по-малко клиенти са посетили магазините ѝ. Акциите се обезцениха с над 13 на сто, най-сериозният дневен спад от 16 години насам.
Според компанията групата продължава да расте като цяло през годината, но ръстът е бил ограничен от продажбите през последните три месеца, които са били доста под очакванията на H&M.
Онлайн продажбите и продажбите на другите марки на H&M са се представили добре. „Тримесечието бе слабо заради физическите магазини на самия бранд H&M, които бяха негативно засегнати от по-слабия трафик в магазините и продължаващите промени в индустрията“, коментират от компанията.
През последните месеци се наблюдават силни изменения в поведението и предпочитания на потребителите, което силно затруднява индустрията. В сряда собственикът на Zara Inditex също обяви по-слаби продажби за последното си тримесечие, отчасти дължащи се на по-топлото време през есенния сезон.
В отговор на предизвикателствата H&M планира да ускори вече предприетите промени в компанията. „Това включва продължаващо интегриране на физическите и дигиталните магазини и засилване оптимизирането на магазините на бранда H&M – което ще доведе до повече закрити и по-малко открити“ магазини, коментират от шведския моден търговец на дребно.
В същото време H&M обяви, че засилва сътрудничеството си с китайския гигант в онлайн търговията Alibaba. Брандът на групата Monki вече има силно присъствие в Китай, след като бе представен преди време в платформата на Alibaba Tmall. Сега двете компании продължават партньорството си, като на платформата ще бъдат въведени и брандовете H&M и H&M Home.


Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert