Колко време е нужно на седалището на испанската модна корпорация Inditex в Ла Коруня, Испания, да изпълни поръчка за дрехи, направена от магазин в Хонконг?
Отговорът е 48 часа. Това разкрива видео, показано по време на медийната обиколка в новия магазин на Zara в Хонконг. То илюстрира защо марката е позната като пионер в „бързата мода“.
Два пъти седмично всичките над 1900 магазина на Zara по целия свят изпращат поръчките си до седалището на компанията в Испания, като се анализира това кои стоки се продават най-добре. В срок от осем часа след направата на поръчката дрехите са готови за доставка, се посочва във видеото. За 48 часа топ продуктите пристигат в магазините, пише Wall Street Journal.
Не става дума само за скоростта, а по-скоро за това компанията да се увери, че всеки магазин получава правилните доставки, твърди говорителят на Inditex Хесус Ечевария.
По думите му една нова колекция може да бъде измислена и направена от всичките 350 дизайнери на компанията в рамките на три до четири седмици.
Скоростта и гъвкавостта са отговорът на модните изисквания на потребителите. Те са и основните движещи сили, които стоят зад успеха на компании като испанската Inditex и японската Retailing Co., която притежава марката Uniqlo.
В момента Inditex е най-големият в света търговец на дребно в сферата на модата по приходи. Но в Азия топ търговец на дребно е Fast Retailing, а тя има амбицията да започне да доминира на световния пазар до 2020 г.
Междувременно Inditex работи по експанзията си в Азия. Флагманът ѝ в Хонконг се простира на шест нива и е най-големият магазин в региона.
Другите търговци на дребно се опитват да се адаптират към тренда. Миналата година главният изпълнителен директор на Esprit Хосе Мануел Мартинес Гутиерез заяви, че съкращаването на времето от създаването на дизайна до продажбата на дрехите е „най-сложната, но и най-важната част от бизнеса“.
Ечевария от Inditex пък заяви, че компанията ще започне да работи с виртуалния магазин на Alibaba Group Holding – Tmall. Това ще се случи по време на сезон есен-зима на 2014 г.
Zara все още изяснява детайлите относно онлайн стратегията си в Китай и ще обяви повече информация за нея през септември, разкри той. Така за първи път испанската верига ще използва сайт на трета страна, за да продава дрехите си.


Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС