Първият хотел в космоса ще отвори врати през 2012 година

Космическият хотел ще приютява гости за три дни на цена от 3 млн. евро

12:07 | 02.11.09 г.
Първият хотел в космоса ще отвори врати през 2012 година
Компанията, която строи първия космически хотел, планира да приеме първите си гости през 2012 година, независимо от нападките на скептиците относно инвестициите, вложени в мулти-милиардния проект и нереалистично кратките срокове, които компанията си е поставила, за изграждането на хотела.

Базираната в Барселона архитектурна фирма The Galactic Suite Ltd (Галактик Сют) обяви, че престоят в хотела ще струва 3 млн. евро за тридневна почивка, а към цената е включено и осем седмично обучение за полета и престоя в космоса, което ще се проведе на тропически остров.

По време на престоя си в хотела извън Земята гостите ще наблюдават изгрева на слънцето по 15 пъти на ден и ще правят пълна обиколка на Земята на всеки 80 минути. Ще бъдат облечени в костюми от специална материя, която ще им позволява да се катерят по стените на космическия хотел прилепвайки за тях.

Според Хавиер Кларъмънт, главен изпълнителен директор на Galactic Suite Ltd и бивш авиоинженер, този проект ще изстреля компанията на челните места в индустрията и ще открие голямо бъдеще пред нея. Според него пътуването в космоса ще стане доста популярно в близко бъдеще. „След 15 години ще е нормално децата ни да прекарват уикенда в космоса“, обясни Кларамънт пред Reuters.

Космическият туризъм започна да се оформя с конструирането на първото съоръжение за космически полети с комерсиална цел в Ню Мексико, където клиентите ще заплащат, за да имат възможността да летят в открития космос.

Британският финансов магнат Ричард Брансън и неговата фирма за полети в космоса – Върджин Галактик, ще използва съоръжението, за да изведе туристите извън орбита за сумата от 200 хил. долара за пътуване.

До космическия хотел туристите ще излитат с помощта на совалки, които ще се движат с 30 хил. км/ч и ще могат да превозват четирима гости заедно с екипажа от двама астронавти – пилоти. Достигането до хотела ще отнема ден и половина. За сега повече от 200 човека са изявили желание да заминат, а 43 са резервирали и капарирали полета си.

На нападките на скептиците, че времето за изграждане на подобно космическо съоръжение е нереално малко и доста ресурсоемко, Кларъмънт отговаря, че за космическия хотел са използвани пари от анонимен милиардер инвеститор, който дарил 3 млрд. долара за изграждането на проекта.
Последна актуализация: 13:43 | 03.09.22 г.
Още от На път виж още