Lexus, собственост на Toyota Motor Corp. задмина по продажби немския концерн BMW (Bayerische Motoren Werke AG), както и Daimler AG, които произвеждат Mercedes-Benz. Данните са за последния месец на 2010 година и помагат на японската марка да си осигури топ място на американския пазар сред производителите на луксозни коли за единадесета поредна година.
Продадените спортни автомобили с марката Lexus в САЩ за декември са 27 560 и 229 329 за цялата 2010 година, обяви японският производител в изявление, цитирано от Bloomberg. Продажбите на марката са спаднали с 3,5% през декември спрямо същия месец година по-рано, но за цялата година броят на продажбите бележи ръст в размер на 6,2%.
Преднината на Lexus пред BMW се е свила наполовина до 9 216 коли, продадени през 2010. За сравнение, през 2009 година разликата между двете компании е била 19 473 броя. За цялата 2010 година продажбите на BMW са 220 113 броя.
Продажбите на Mercedes в САЩ са нараснали с 14% за изминалата година, което поставя марката на трето място. Сред причините за повишаването на продажбите на немския производител е и много агресивната лизингова система. Експертите от компанията, за да повишат продажбите си, предлагат условия дори от рода на вноска в размер на 300 долара месечно за седан от C класа.
Сред другите луксозни марки, които са особено популярни на пазара, са и автомобилите на General Motors Co. – Cadillac, чиито продажби са нараснали с 35% за изминалата година, а от колите с марка Audi на Volkswagenn AG са продадени 100 хил. автомобила в САЩ.
„Наличието на кредитна система и лизингови програми определено са неща, които са от голяма полза за тази индустрия“, казва Кърт Маснейл, вицепрезидент на отдела по продажби на Cadillac.
Като част от възникналите през 2010 година тенденции в търсенето на автомобили може да се посочи, че през изминалата година особено актуални са били големите луксозни седани, казва Йохан де Нисхен, президент на Audi за САЩ. „Ние знаем, че хората, които през 2009 година, когато пазарът се сви рязко, се въздържаха от подобен род скъпа покупка, сега могат да се възползват от възможностите си и да се снабдят с хубава кола“, казва представителят на Audi.
Част от „виновниците“ за покачването на продажбите на Daimler AG са моделите Smart и Sprinter, а за тези на BMW - колите от серията Mini, които обаче не са сред луксозния клас автомобили.


Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
преди 14 години "Част от виновниците за покачването на продажбите на BMW са моделите Smart и Sprinter, като и колите от серията Mini, които не са сред луксозния клас автомобили."Smart и Sprinter са на Daimler AG, а Mini е на BMW. Ясно е, че преводачите ви не стават, но поне редактори няма ли? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Ъъъъ...извинявам се, но заглавието на статията е доста неточно...Може би имаме "загубени в превода?".Все пак не е лошо да се чете и вниква в това, което се превежда. отговор Сигнализирай за неуместен коментар