Колата ви е твърде скъпо удоволствие, или пък смятате, че не вози меко. Велосипедът ви не е сигурен или удобен? Ако мислите така, значи е време да наминете през дилърите на Renault. С поглед в бъдещата урбанизирана мобилност френският концерн представя нова концепция - лекият Twizy е смесица между мотор и автомобил. Той се задвижва от електромотор и в базисния си вариант струва 6990 евро. Това го прави и най-евтиния електромобил на пазара до този момент, пише Handelsblatt.
Мъникът вече е по пътищата във Франция от март, а в останалите европейски страни, включително и в България, се очаква да бъде пуснат в продажба в началото на следващата година.
Автомобилът е доста дребен – 2,32 м дължина и 1,19 м ширина – доста по-малък и от също двуместния Smart на Mercedes. Слабият силует взаимства от мотоциклетите, а четирите си колела и седалките – от автомобилите. Наистина, двамата пътници са настанени един зад друг, но за сметка на това седят на удобни седалки.
Шофьорът разполага с конвенционален волан, а в областта на краката са разположени два нормални педала. Зад задната седалка французите са монтирали електродвигател, който задвижва задните две колела. В базисната версия моделът може да развие до 45 км/ч с мощност 5 конски сили.
Тези ограничения обаче са избрани съвсем умишлено от инженерите. Защото така в много европейски държави Twizy може да бъде каран и от 16-годишни без книжка. Който пък е пълнолетен и е издържал шофьорския си изпит, може да предпочете по-силен вариант. Като например този с 15 kW/20 PS и скорост до 80 км/ч.
Двата модела използват литиево-йонен акумулатор, монтиран под седалката на шофьора с капацитет от 6 kWh. В градски условия това ще стигне за поне 100 км, обещава производителят. След това Twizy трябва да бъде зареден, като това ще отнеме едва 3 часа и половина.
Колата, разбира се, има и доста недостатъци. Така например при лошо време двуместната кола е също толкова неприятна, като всяка една Vespa. За багаж пък почти няма място, освен малки кутийки вляво и вдясно от волана и една по-голяма зад задната седалка.
За да се постигне ниската цена, французите са се отказали от редица удобства, като парно, климатик и дори сервоуправление. Има какво да се желае в по отношение на сигурността. Наистина, във волана има еърбег, но пък ABS или дори ESP не са предвидени.
Вижте и фотогалерията тук!


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
преди 14 години че даже срещу кметството, не е като да може да се обърка :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Относно caption-a под снимката: Не знам за по улиците на Франция, специално тази снимка си е от улиците на Виена както и да го погледнеш =) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години ми 14 000 лева не са малко, но като гледам поне батерията е също малка, т.е. евтина, така че колата за работа си е идеална и дори и за ученици и гаджето може да сложиш отзад отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Smart май беше на Mercedes, а не на BMW отговор Сигнализирай за неуместен коментар