Германският автомобилостроител Daimler вероятно ще разшири сътрудничеството си с Nissan. Двата автомобилни производителя планират да изградят съвместен монтажен завод в Мексико, за да доставят от там коли за пазара в Северна Америка, съобщава Frankfurter Allgemeine Zeitung в предварително си издание за събота.
В завода се очаква да се сглобяват компактни автомобили или малки седани от Mercedes и премиум марката на Nissan - Infiniti, пише вестникът, цитирайки мениджъри от базираната в Щутгарт компания. Все още няма обвързващо решение за изпълнението на плана. За Daimler това би бил първият завод в Мексико. Nissan пък вече има заводи в Агуаскалиентес и Куернавака.
Daimler, Nissan и френският производител на автомобили Renault са свързани от пролетта на 2010 г. чрез кръстосано акционерно участие. Nissan например иска до 2016 г. да прави по лиценз на Mercedes-Benz в Мексико автоматична трансмисия и с нея да оборудва колите си, както и тези на дъщерната си компания Infinity. Това намалява разходите на японците за развойна дейност и обещава на Daimler допълнителни приходи. Главният изпълнителен директор на Daimler Дитер Цетче похвали алианса по време на автомобилното изложение в Париж. "Нашите инженери са винаги отворени за нови области на възможно сътрудничество", каза Цетче, който с марката Mercedes-Benz все още изостава зад германските си премиум конкуренти от BMW и Audi в продажбите и печалбата.
До 2020 г. Цетче иска да направи Mercedes отново номер едно в луксозния клас, като задмине конкурентите си с нови модели и по-ефективно производство. В момента Mercedes-Benz се нужда от повече време, отколкото конкуренцията, за да асемблира един автомобил, освен това при производството и продажбите швабите имат повече персонал.
Досега тройният съюз Daimler, Nissan и Renault вече създаде няколко проекта: новият градски ван на Daimler се сглобява от Renault и е частично оборудван с разработен съвместно 1.5-литров дизелов двигател. В компактния клас при моделите Smart и Twingo германците и французите също си поделят разходите за развойна дейност.
От 2014 г. пък Mercedes и Nissan заедно в Северна Америка ще правят по 250 000 бензинови двигатели годишно, които ще се вграждат в компактни и средни автомобили на двете марки в четирицилиндровия завод на Nissan в Тенеси.
Така за първи път Daimler се осмелява да изнесе производството на двигателите си в чужбина, като една от причините за това е защита от колебанията на валутните курсове, както и засилване на присъствието в САЩ – втория по големина автопазар в света след Китай.
В Япония дъщерното дружество на Daimler за лекотоварни превозни средство Fuso и Nissan се снабдяват взаимно с лекотоварните камиони, за да предложат на своите потребители по-широк избор от превозни средства.


Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция