Надзорният съвет на Peugeot Citroën одобри принципно в неделя вечерта възможно увеличение на капитала от 3 млрд. евро и по този начин даде зелена светлина за радикална промяна в структурата на собствеността, съобщава добре информиран човек, цитиран от WSJ.
„Болният“ автомобилостроител се нуждае от пари, за да осъществява жизненоважни инвестиции. С планираното набиране на капитал обаче китайският партньор Dongfeng Motor и френската държава ще се превърнат в основни акционери.
Близо пет часа членовете на Надзорния съвет на Peugeot са обсъждали в неделя финансовите планове. В края на краищата те са упълномощили главния изпълнителен директор на Peugeot Филип Варен да започне официални финансови преговори с Dongfeng и френското правителство.
На обсъждане е подложен сценарий, в който Dongfeng Motor и френското правителство ще внесат между една трета и половината от необходимия капитал за Peugeot, казват хора, запознати с преговорите.
Семейство Пежо, което е най-големият акционер на производителя на автомобили с дял от 25,4 на сто, иска да купи в планираното увеличение на капитала новоиздадени акции за стойност между 80 и 120 милиона евро и по този начин да предотврати прекомерното разреждане на дела си, твърдят информираните източници. След това компанията ще събере останалата част от необходимата сума чрез публично предлагане на акции.
При този сценарий Dongfeng, семейството Пежо и френската държава ще имат равен дял в Peugeot, допълни експертът.
След решението от неделя сега Dongfeng, френското правителство и семейството Пежо трябва да се споразумеят за специфичния обхват на капиталовото увеличение. Те трябва също така да уточнят колко точно трябва да инвестират Dongfeng и френската държава и колко голям ще е пакетът акции, които може да придобие семейство Пежо.
Някои членове на семейството, особено председателят Тиери Пежо, биха предпочели да се откажат от участието на Dongfeng и френското правителство и да наберат необходимите 3 милиарда евро изцяло чрез фондовата борса, казват хора, запознати с въпроса .
Но много мениджъри и членове на УС на Peugeot се опасяват, според вътрешна информация, че инвеститорите въпреки неотдавнашния подем на фондовия пазар не биха проявили достатъчен интерес за този голям дял - особено за компания като Peugeot, която тримесечие след тримесечие продължава да губи пари.
Говорител на Peugeot отказа да коментира евентуалното съдържание на разговора по време на заседанието на Надзорния съвет в неделя. Dongfeng също не е открита за коментар. Компанията обаче призна неотдавна, че се интересува принципно от финансово партньорство с Peugeot, но без да дава повече подробности. Двете компании работят заедно в областта на производството и маркетинга и продажбите.
Френският министър на финансите Пиер Московиси заяви в радио интервю в неделя, че правителството ще направи всичко по силите си, за да се гарантира, че Peugeot ще остане вкоренена във Франция.
През миналата седмица френският президент Франсоа Оланд обяви, че френското правителство ще има достатъчно пари, за да гарантира участието си в Peugeot, ако концернът помоли за помощ. „Когато се проведат консултациите, ние ще действаме", заяви Оланд.
Повече за случващото се в компанията вижте в материала на Bloomberg.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време