Френският автомобилен концерн Renault SA и японският производител Nissan Motor Co обмислят сливане на производството.
Подобна стъпка би помогнала на двете компании да спестяват 400 млрд. йени (3,86 млрд. долара) годишно, пише икономическият японски всекидневник Nikkei.
Инициативата би отбелязала една от най-драстичните стъпки в обединяването на ресурси на партньорите от дълго време насам - нещо, което те се борят да постигнат отдавна, добавя Ройтерс.
Като първа стъпка, алиансът Renault - Nissan, воден от главния изпълнителен директор Карлос Госн, ще назначи мениджър, който да контролира производствените отдели на двете компании още през април. Подобна структура ще се въведе след това и в поделението за научни изследвания и развойна дейност (R&D), пише още Nikkei.
В рамките на планираната структура Nissan и Renault ще бъдат в състояние да сглобяват коли с общи части в едни и същи фабрики, съобщава още Nikkei.
Nissan и Renault ще приемат новата структура първо в тяхната съвместна фабрика в Индия най-рано през 2015 г., като това сътрудничество ще се разшири до над 10 страни до 2020 г.
Алиансът, който заедно притежава близо 50 фабрики в света, планира да вкара в плана и руския филиал Avtovaz, се казва в материала. От Nissan вече обявиха, че ще споделят с френската компания технологията си за производство на електрически автомобили и такива с водородни горивни клетки.
Партньорството на Renault - Nissan, сформирано през 1999 г., генерира 2,69 милиарда евро от нови икономии на разходи през 2012 г., в сравнение с 1,750 милиарда евро през 2011 година.
Изправена пред спадащите продажби в Китай, Европа и на други пазари, през ноември Nissan предупреди за по-слаби печалби. Акциите на компанията поскъпнаха с 0,6 на сто в петък, докато индексът Nikkei отчете спад от 1,7 на сто.
Вижте още корпоративни новини в материала на Bloomberg!


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 11 години Ако от мен зависи ще забраня "сливането" в световен сектор на играчи от топ 30 в сектора. Ако държиш повече от 0,5% от пазара в света то тази компания неможе да се обедини с подобна такава с мин. 0,5% от сектораИ това е за ВСЕКИ СЕКТОР НА ИКОНООМИКАТААман пт картели и облаги целящи прецакване на работницитеИ е крайно време всеки да разбере че става дума именно за него и неговия *** в тези истории! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Жалко наистина за Nissan.Развалиха всичко откакто спряха да правят собствени двигатели и да ползват тези на Рено. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години RIP Nissan :( Карам Нисан и е изключителен автомобил, но следващата ми коля няма да е Nissan, не и Дачия с емблема Nissan. Четох, че в Индия щели да пуснат нещо на базата на Дъстер с бранд Nissan Terrano ПФУ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар