Шотландия планира да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили в страната от 2032 г. Това обяви министърът за Шотландия в британското правителство Никола Стърджън пред местния парламент.
Забраната на шотландците ще стане факт осем години по-рано от тази, която е планирана за останалата част на Великобритания. След 2032 г. обаче в Шотландия ще могат да се продават бензинови и дизелови хибриди, уточни Стърджън.
Самата тя определи плана на шотландското правителство като „амбициозен” и допълни, че властите планират „масирано разширение на мрежата за зареждане на електромобили”, както в селските, така и в урбанизираните райони. Това трябва да подсили навлизането на plug-in хибридите и изцяло електрическите автомобили на местния пазар.
На Острова обаче правят уточнението, че шотландският парламент тепърва ще трябва да изработи правила за налагането на електромобилите, както и да одобри различните данъци за различните типове возила, така че все още не е сигурно, че шотландците ще успеят да изпреварят останалата част от Великобритания при забраната на конвенционалните бензинови и дизелови автомобили.
Припомняме, че британският министър на околната среда Майкъл Гов обяви, че до 2040 г. Великобритания ще забрани продажбата на автомобили с дизелови и бензинови двигатели, за да се справи със замърсяването на въздуха. Две седмици по-рано Франция представи стратегия да стане въглеродно неутрална държава, като прекрати изцяло продажбата на автомобили, задвижвани с изкопаеми горива, също до 2040 г.
Великобритания планира да инвестира над 800 млн. паунда (около 1 млрд. долара) в автономни технологии с нулеви емисии и представи планове за инвестиции в размер на 246 млн. паунда в проучвания на технологии за батерии.
Вече има опасения за успеха на плана, тъй като изпълнението му ще зависи от местните власти. Те трябва да наложат високи данъци върху най-големите замърсители до 2020 г.
Още новини за сектора на автомобилите четете в Automedia.bg!


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България


преди 8 години я пак, ама по грамотно :):) ... даже зада копаш петрол ти трябва ток ! :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години верно ли тва? И в кои сражения завоюваха победи и кокви поражения нанесоха на врагъ тези, самолетоносача и подводницата, дет са само на ток? Осветлете ни нас, незнаещите. Аз ЛИЧНО се кандидатирам да излезем на бой със танк на ток. И със самолетоносач на ток искам да се бием с бендзиновата технологиа. идеята ми е, че с танка на нафта ше можем и сам да унищожим електрическиа такъв, докъто със ядрениа самолетоносач върсъс картонетиа електрически модел - не е сигурна. ше трабват умениата на още мноооого хара. обаче, ше го потопима! 100% гаранцийя! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Надявам се да забранят и оръжията, и цигарите... Те също са много вредни! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години обаче има самолетоносач и подводница на ток :):) ае сега земи се застреляй с тия глупости .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години ми то и в чили била по-ефтина.ена технологиа замества друга, ако победи на бойното поле. докът нема боен самолет или танк на ток и той да трепе ефективно - ЕЛЕКТРИКАТА НЕ СТРУВА. ***. ЕРЗАЦ ХРАНА ЗА БРОЙЛЕРИ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години съгласен съм с khao, в момента в Индия соларната енергия е по-евтина от въглищата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години да не би да идват избори че почнаха да предлагат малоyмни ограничения ? ... електричките сами ще си заменят бензиновите коли като му дойде времето и без такива драматични забрани ... хората сами ще поискат да не дишат пушек в градовете си. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години не е това начина! системата иска - секи човек с по три коли. да им плаща данъци, застраховки, паркинг, горива.....нима искаш да кажеш, че давещите се нуждаят от махане на камъка от вратъ на удавника? НЕ МИСЛА! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Императоре, сигурно когато са въвели електричеството в градовете и хората са спрели да ползват свещи, когато са минали на петрол, а не на каляски и коне, със сигурност е имало и хора като теб, които са казвали: "като останете хем без ток, хем без движещи се коне, ще стоите на свещи и ще бъхтите пеща - ама нищо де - то пешеходството е полезно за здравето."Единствената разлика е била, че едно време, някой може би е го е написал в местния вестник с мастило, а не на компютър.Надявам се да схванеш генералната идея, а не детайла, но се съмнявам. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Според мен пък има сериозна нужда от редуциране на автомобилите.--------------------------------Безспорно. Но ако започнем да редуцираме автомобилите, независимо по какъв начин нали се сещаш до какво ще доведе това. През последните 100 години производството на автомобили, както и на петрол само се е увеличавало, увеличава се и сега. И виждаме съвсем ясно какво се случва, когато дори просто темповете на нарастване на потреблението на петрол започнат да се забявят. При съвременният начин на производство и потребление всяко забавяне и ограничаване на производството на каквото и да било води до едно единствено нещо - икономическа криза. Явно са нужни далеч по-големи промени в нагласите на потребителите освен обикновени забрани. отговор Сигнализирай за неуместен коментар