Автомобилната компания Nissan Motor обяви плановете си да продава по 1 милион електрически превозни средства годишно до 2022 г. и заяви, че ще насочи производството на своята гама с автомобили с по-ниски емисии към изцяло електрическите и бензиновите хибриди, а не към по-скъпите технологии, предаде Ройтерс.
Nissan и нейните конкуренти планират да развиват производството на електрически автомобили в отговор на затягането на регулациите за борба с емисиите по света, дори и ако търсенето на такива превозни средства остане ограничено поради тяхната висока цена и лимитирана инфраструктура за зареждане.
Японският производител на автомобили заяви в петък, че ще разработи осем нови електрически модела през следващите четири години, включително четири модела за Китай, където планира да разшири производството. Луксозна марка Infiniti ще започне да предлага нови електрически модели от 2021 г.
През 2022 г. превозните средства, задвижвани от бензино-хибридната технология "e-power", вероятно ще обхващат по-голямата част от електрическата линия на Nissan. Такива превозни средства използват бензин за задвижване на двигателя на автомобила, което изисква много по-малка батерия, отколкото електромобилите и следователно са по-евтини за производство.
Компанията обаче не разкри размера на планираната инвестиция.
Nissan и нейните автомобилни партньори, френската Renault и Mitsubishi Motors Corp, планират да пуснат 17 електрически модела като част от своята стратегия за постигане на годишни продажби на автомобили на обща стойност 14 милиона броя до 2022 г. спрямо 10,6 милиона единици през 2017 г.
Ръководството на компанията обяви, че пътните тестове за автономни автомобили следват „възможно най-високите нива на безопасност“, като Nissan не планира да спре да тества технологията си след смъртоносната катастрофа с автомобил, управляван от Uber Technologies., в САЩ по-рано тази седмица.
Глобалните производители на автомобили и технологични компании са изправени пред все по-голям натиск, за да докажат, че техните автоматизирани управляващи функции в процес на разработка са безопасни за използване на обществени пътища, пише Ройтерс.
Nissan и мобилният оператор DeNA Co по-рано този месец проведоха тестове на тяхното Easy Ride автономно такси в Йокохама. Те планират да предложат услугата в Япония в началото на 2020 година.
Автомобилният производител планира да оборудва 20 от моделите си, най-вече на развитите пазари, с автоматизирани функции за шофиране, включително възможности за самоуправление по градски пътища до 2022 г.
Като част от средносрочната си стратегия до 2022 г., Nissan и нейните автомобилни партньори - Renault и Mitsubishi Motors - възнамеряват да пуснат общо 40 автомобила с автономна технология за задвижване.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ