Инвестициите в британската автомобилна индустрия са намалели наполовина заради притесненията, че Brexit може да засегне концерните и да ги принуди да затворят заводи, съобщава CNN Money.
Сдружението на автомобилните производители и търговци съобщи, че инвестициите в нови модели, оборудване и инсталации във Великобритания са достигнали 347 млн. паунда (460 млн. долара) през първото полугодие спрямо 647 млн. паунда (860 млн. долара) в същия период на 2017 г.
Резкият спад е резултат от опасенията, че митническите проверки, които ще последват след напускането на ЕС от Великобритания, могат да забавят доставките на авточасти, необходими за безпроблемната работа на заводите.
BMV, която произвежда култовия модел Mini в завод близо до Оксфорд, предупреди в понеделник, че забавянето ще доведе до затваряне на заводи.
„Винаги сме казвали, че можем да дадем най-доброто от себе си и да подготвим всичко, но ако в крайна сметка снабдителната верига спре на границата, не можем да произвеждаме продуктите си във Великобритания“, каза мениджърът на BMW Щефан Фрайсмут пред Financial Times.
Говорител на германската компания подкрепи изказването му, но допълни, че BMW остава ангажирана с производствените си операции във Великобритания, докато обмисля „редица възможни резултати от Brexit и потенциалното му въздействие върху бизнеса ни“.
„Ясно е, че ако авточастите не могат физически да стигнат до завода в очакваното време, този завод няма да работи безпроблемно и надеждно, както желаем“, заяви говорителят в комюнике.
Големи компании започват да отправят остри предупреждения за лошите последици от хаотичен Brexit през март 2019 г.
Airbus съобщи миналата седмица, че може да бъде принудена да напусне страната, ако няма сделка с ЕС по търговските споразумения. По-рано през юни ръководителят на водеща лобистка група във Великобритания заяви, че автомобилната индустрия в страната ще бъде заличена.
Автомобилните производители, които разчитат на сложни глобални снабдителни вериги, са притеснени, че Brexit ще доведе до нови търговски бариери и забавяния на границите. Около 45% от автомобилите, произведени във Великобритания, са изнасяни в страни членки на ЕС.
BMW има 8 хил. служители във Великобритания, която е четвъртият й по големина пазар. Nissan, Toyota, Honda и Jaguar Land Rover също имат големи производствени мощности във Великобритания.


SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна