Близо 43 милиона "мръсни" дизелови коли продължават да се движат в Европейския съюз (ЕС) въпреки ангажимента на автомобилостроителите да намалят емисиите на вредните газове при модели, които са пуснати напоследък на пазара, предаде АФП, цитирана от БТА. Агенцията уточни, че това е заключението от изследване на брюкселската неправителствена организация Транспорт и околна среда (T&E), което бе публикувано днес.
Авторите на проучването сравняват тази цифра с 29-е милиона коли и камионетки, движещи се по европейските пътища преди три години, когато избухна скандалът Дизелгейт.
Те твърдят, че производителите говорят едно, а правят друго, когато става дума за дизелови двигатели, които трябва да отговарят на най-новите норми за опазване на околната среда (Евро 5 и 6, които отговарят на колите, пуснати на пазара след 2009 година).
"Продължава практиката колите да бъдат оптимизирани, за да се представят добре на тестовете (за замърсяващи емисии) и да отделят много повече, когато са в ръцете на клиентите", твърдят експертите на организацията.
Според тази неправителствена организация 43-те милиона замърсяващи коли отделят азотни оксиди "най-малко три пъти" над разрешеното от нормите, които са в сила в Европейския съюз.
"Ако Европа не действа, тези коли ще продължат да замърсяват въздуха още десетилетия, скъсявайки живота на хората", се допълва в доклада. Неговите автори предлагат да се ограничи търговията и използването на такива автомобили.
Франция, според неправителствената организация, е най-силно засегната от този проблем, тъй като в страната се движат близо 8,7 милиона "мръсни дизели".
След нея са посочени Германия (8,2 милиона), Великобритания (7,3 милиона), Италия (5,3 милиона), Испания (3,2 милиона) и Белгия (близо 2 милиона).
Изследването бе публикувано три години след разкрития на американските регулаторни власти, направени на 18 септември 2018 година, за манипулиране на резултатите от тестовете за въздействие върху околна среда на коли на германския автомобилен концерн Volkswagen.
Няколко дни по-късно Фолксваген призна, че на 11 милиона коли е монтирал софтуер, който може "да излъже" при тестовете за отделяните азотни оксиди. Шефът на концерна бе принуден да подаде оставка, а по-късно Дизелгейт обхвана и други производител на автомобили, припомня АФП.


Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
преди 7 години "разкрития на американските регулаторни власти, направени на 18 септември 2018 година" - я пак? отговор Сигнализирай за неуместен коментар