Предстоящото излизане на Великобритания от ЕС хвърля дебела сянка върху британската автомобилна индустрия: производителите регистрират през септември драстичен спад в производството на автомобили. Към това се добавя и влизането в сила на новия стандарт WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure).
Като цяло производството пада с 16,8 на сто до 127 051 автомобила. Вътрешното търсене спада с 19%, докато износът се понижава с 16,2%. Основната причина за резкия спад няма нищо общо с предстоящото излизане от ЕС. От 1 септември и във Великобритания бяха въведени по-строгите процедури за тестване на отработваните газове (WLTP), което затруднява производителите при снабдяването им с необходимите лицензи, предава DPA.
Освен това автомобилната индустрия в Обединеното кралство е загрижена, че може да бъдат наложени мита, ако Лондон и ЕС не подпишат споразумение за напускането. „Това е турбулентна година, а индустрията се нуждае от стабилност, каквато липсва предвид и на липсата на резултати при преговорите за Brexit", каза главният изпълнителен директор на браншовата организация SMMT Майк Хаус.
Какво точно ще се случи с цялата икономика, но и с индустрията в частност, през пролетта, все още е напълно неясно. Възможните сценарии варират от валидно споразумение с ЕС в последната минута, през продължение на преходния срок, та чак до нерегулиран и хаотичен Brexit с всички последици за транспорта на стоки, логистиката и потребителите.
За да се гарантира, че населението ще получава жизненоважни доставки от чужбина, британското правителство възнамерява да наеме кораби за вноса на храни и фармацевтични продукти в случай на нерегулиран Brexit. По този начин кабинетът възнамерява да предотврати евентуален хаос чрез новия митнически контрол в Ламанша, пише в свой анализ Financial Times.
„Ние оставаме уверени, че ще постигнем споразумение с ЕС", заяви Министерството на транспорта в Лондон пред медията. „Но е разумно правителството и индустрията да се подготвят за поредица от сценарии".
В случая на така наречения сценарий „без сделка" маршрутът между Дувър и Кале може бързо да се превърне в капан, твърди началник-кабинетът Дейвид Лидингтън. По думите му, заради проверки от френската страна вероятно поне в следващата половин година след Brexit ще е с намален капацитет - вероятно само 12% до 25% от наличния сега капацитет, цитира Financial Times Лидингтън.
Като алтернатива се планира нaeмaнeто нa мнoжecтвo ĸopaби, ĸoитo да ѝ дocтaвят xpaнa и лeĸapcтвa. Освен хранителните стоки и лекарства на борда може да има и части за автомобили, пише медията. По този начин автомобилните концерни може да опитат да предотвратят опасността от срив на доставките.


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни