През октомври регистрациите на нови леки коли в рамките на Европейския съюз (ЕС) отново отчитат понижение, макар и с по-умерен темп спрямо септември, съобщават от Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA).
Продажбите на леки коли за октомври отбелязват спад от 7,3% на годишна база, като негативната тенденция продължава втори пореден месец. Последните положителни месечни резултати са отчетени през август, когато регистрациите на нови коли отчитат ръст от 31,2 на сто, но през септември следва рязък спад с 23,5%.
Според ACEA основната причина за това е въвеждането на новият емисионен тест (световна хармонизирана процедура за тестване на леки коли - WLTP) при автомобилните производители, влязъл в сила от 1 септември.
В резултат на това търсенето на нови автомобили значително спада след края на лятото в повечето страни членки на ЕС.
Въпреки това статистиката показва, че от януари до октомври 2018 г. търсенето се е увеличило с 1,6 на сто в сравнение с предходната година.
В България през миналия месец са били регистрирани 2567 нови коли, което е понижение от 14,6 на сто спрямо същия месец от 2017 г.
От началото на годината до края на октомври обаче в страната са продадени общо 29 005 леки коли, което е с 15,6% повече, в сравнение със същия период от 2017 г.
коли
По отношение на петте най-големи автомобилни пазари в блока три от тях отбелязват ръст за октомври. Испания отчита повишение в регистрациите на нови коли с 10 на сто, следвана от Франция с ръст от 5,7% и Германия – с 1,4 на сто.
Понижения отчитат Италия (3,2%) и Великобритания – 7,2 на сто.
Негативните резултати в Обединеното кралство се дължат главно на предстоящото излизане на страната от рамките на ЕС, което предизвика силни сътресения във всичките аспекти на производствения сектор, както и при търсенето и предлагането на автомобили.
За октомври Лондон отчита 153 599 регистрации на нови леки коли, което е понижение с 2,9% спрямо година по-рано. От началото на годината до сега във Великобритания са продадени 2 064 419 автомобила или с 7,2% по-малко в сравнение с периода от 2017 г.


Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
преди 7 години Ами как ще купуват като догодина тия коли ще се обявят за екологично неприемливи и няма да могат да се карат? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Aми ше бележи спад по няколко причини :Не може на всеки две години да сменяш колата.Качестрвото на колите произведени след 2000 та , а още повече след 2010 е много лошо - коли за петилетка максимум .Идиотията с еко нормите взима акъла на редовия /западно/европеец и го хвърля в другото безумие -ел.автомобила .Честито ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар