Илон Мъск успя да изплаши инвеститорите. За няколко минути книжата на Tesla загубиха десет процента. След публикуването на тримесечните данни в сряда бързо стана ясно колко далеч са очакванията на анализаторите и феновете на Tesla от реалността.
Акциите на американския технологичен концерн Tesla Inc. се сринаха в следборсовата търговия, след като производителят на електрически автомобили отчете по-лоши от очакваното загуби и отстъпи от прогнозата си за връщане към печалбата, предаде Bloomberg.
Производителят на седана Model 3 отчете коригирана загуба от 1,12 долара за акция за трите месеца, приключили през юни, като остана доста зад средните оценки на анализаторите за загуба от 31 цента. Компанията заяви, че въпреки стремежа си към положителни резултати през третото тримесечие, тя ще се фокусира върху доставянето на повече коли, разширяване на капацитета и генериране на пари.
Акциите на Tesla се сринаха с 12% до 233 долара в следборсовата търговия. Акциите вече се обезцениха с 20% за годината до края на сесията в сряда.
Числата очевидно показват това, от което анализаторите се страхуваха от седмици: Мъск трябваше да откупи новия рекорд от 95 200 доставени автомобила през тримесечието с отстъпки и по-високи разходи за превозно средство. Защото според медийни публикации има силен спад на продажбите на превозни средства на най-скъпите и най-силни за маржа на печалбата модели от серия S и X в Калифорния. Според пазарните анализатори на Dominion Enterprises регистрациите на Model S са със спад от 54% през второто тримесечие, а с 40% по-малко са при Model X. Според Wall Street Journal анализаторите обясняват това с усилията на Tesla да ускори доставките на автомобили от Model 3 на всяка цена, за да изпълни компанията амбициозните си цели за доставки за всички модели.
Действително бяха доставени общо 95 200 автомобила на Tesla, след разочароващите 63 000 през първото тримесечие на 2019 г. Само този подвиг дава възможност на Мъск да постигне самоналожените си цели за цялата година. Цели, които бяха изрично потвърдени в писмото до акционерите в сряда. Както и желанието, въпреки по-високата тримесечна загуба през втората половина на годината, да се реализира печалба.
В писмото до акционерите главният изпълнителен директор Илон Мъск повтори предишната цел, че тази година Tesla ще достави 360 000 до 400 000 превозни средства. Тази прогноза обаче е под съмнение след неочаквано слабите доставки на автомобили през първите три месеца на годината, които повишиха натиска върху Мъск да постигне възстановяване през второто тримесечие.
„Ние работим за увеличаване на доставките си последователно и ежегодно, с някои очаквани колебания от сезонен характер“, казва Мъск в писмото. „Това е в съответствие с предишната ни насока от 360 000 до 400 000 доставки на автомобили през тази година", допълни той.
По-рано този месец Tesla съобщи, че е доставила 95 200 автомобила през второто тримесечие, което е основно благодарение на увеличените продажби на компактните автомобили Model 3.
Даниел Айвс, анализатор в Wedbush Securities, коментира пред CNBC това, което много инвеститори сигнализираха с разпродажбите си от сряда следобед: „Това беше катастрофа“. Анализаторът на CFRA Гарет Нилсън добавя: „Това е наистина деморализиращо за Tesla". Защото и за двамата анализатори възниква въпросът: за какво са ни рекордните продажби, ако компанията не може да произвежда автомобилите на печалба?
Tesla очевидно също иска да се изправи пред този въпрос, който е важен за инвеститорите. Производството следва да стане по-ефективно и по-евтино във всички заводи, уверява Мъск в писмото за инвеститорите. Целите: по-малко изразходени работни часове за превозно средство, по-ниски логистични разходи, по-евтини доставки на материали. Производството на Model 3 в новия китайски завод трябва да започне в края на годината. Там цената вече трябва да бъде значително по-евтина.
Въпреки това става дума за огромни усилия, както показва погледът на маржовете. Tesla печели повече от Model S и Model X, отколкото от по-малкия Model 3. Всяко по-нататъшно отслабване в продажбите на най-висок клас коли увеличава натиска за по-нататъшно ускоряване на доставките на Model 3. Анализаторът на Citi Итай Мишели посочва, че цената на акциите на Tesla е повлияна и от маржовете. Той счита за солидни брутни маржове в диапазона от 21 до 23 процента. Всъщност обаче Tesla може да се похвали със само 18,9%.
Резултатите подчертават затрудненията на главния изпълнителен директор Илон Мъск да докаже, че изграждането и продажбата на електрически автомобили може да бъде устойчиво печеливш бизнес.
Макар че Tesla бе на печалби през втората половина на миналата година, доставките през 2019 г. не бяха устойчиви Съоснователят милиардер взе серия от внезапни и изненадващи стратегически решения, от краткотраен план да затвори почти всички физически магазини на Tesla до често променящи се цени.


Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
преди 6 години Обиждаш без покритие човек който даже още днес ако се откаже от всичко и отиде някъде да живее в гората пак ще е постигнал достатъчно за да влезе в топ 20 на предприемачите живели някога, а може и на топ 10... А компанията Тесла, да както всяка друга компания на свободния пазар може да фалира, то не е БДЖ та като изхарчи парите държавата да му отпуска още на воля отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Както казах ногократно: акциите на Тесличката вървят бавно, но неотклонно към своята реална стойност - ЗЕРО !!! Аз лично не бих поверил и стотинка от парите си на мошшшшшеникът мъск. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години то и този материал условно е отрицателен :))) ... значи в статията Бойчо е можело да включи и две-три числа , ама не го е направил . очаквали са $6,375млрд за тримесечието те са направили $6,349млрд , миналото тримесечие имаха загуба от $4,1 на акция а сега $0,54 , според някои финансови анализатори $0,28 . очакват малка печалба в следващото тримесечие . имат вече стабилен свободен паричен поток , минимизирали са капиталовите разходи , а бе справят се все по-добре ... :))) ... това е гигафактори 3 в шанхай , очакват старт на производството през ноевмри тази година :https://electrek.co/2019/07/24/tesla-first-pictures-inside-gigafactory-3/скоро ще започнат собствено производство на батерии по тяхна технология :https://electrek.co/2019/06/12/tesla-battery-cell-production-maxwell-tech/почти приключват нов голям дистрибуция на части на тесла в латроп :https://***.teslarati.com/tesla-tsla-lathrop-ca-parts-distribution-center-update/та скоро няма да могат да се упражняват по темата тесла , те сега Бойчо има нишан , да не забравят как се прави :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години хахаха, не по важно е да се *** без много да се мисли ! до оня ден като имаше добри статии всички се бяхте покрили по дупките :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години добро утро, важното е продажбите на огнехвъргачки да вървят......а полети до Марс, слънчеви панели за покриви, дрън-дрън отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Има ли изненадани ! Поредният щатски балоняк .... Може ли една компания повече от 10 години да е на загуба , и инвеститорите да и вярват . Понамирисва работата вече отговор Сигнализирай за неуместен коментар