Главният изпълнителен директор на Volvo – Хокан Самуелсон, разкри очакванията си за промените, които ще претърпи автомобилният пазар след края на пандемията COVID-19. Според него случващото се в момента ще ускори масовото преминаване към електромобили, тъй като ще ги направи по-популярни. В същото време хората в големите градове ще се откажат от личните си коли и ще се насочат към услугите за автомобили под наем.
Самуелсон е убеден, че след епидемията именно електомобилите ще започнат да играят главна роля в ежедневието на хората. Пред шведските медии той заяви, че е наивно да се очаква след няколко месеца хората да се завърнат в шоу-румовете на големите производители и да поискат да си купят автомобил с бензинов или дизелов двигател.
„Електрификацията ще се ускори, като за това ще трябва да помогнат и правителствата на отделните държави. Властите трябва да започнат да харчат повече пари за нови технологии, а не за стари“, категоричен е шефът на Volvo.
Самуелсон също така е на мнение, че ще се промени и формата за собственост на автомобила. Хората все по-често ще се отказват от покупката на нова кола и ще използват услуги като съвместно ползване или краткосрочен наем. Според един от топ мениджърите на автомобилната индустрия концепцията за личен автомобил в града е отживелица.
Повечето експерти не са съгласни с мнението на шефа на Volvo. Те смятат, че след края на пандемията хората ще започнат да избягват обществения транспорт и ще преминат към личен. Самуелсон обаче ги опровергава с твърдението, че повечето хора или ще започнат да ходят пеша, или ще се качат на велосипеди, така че автомобилите не са решение в този случай.
Що се касае до безпилотни превозни средства, Самуелсон прогнозира, че те няма да се появат скоро. Самата компания Volvo вече е готова с усъвършенствана платформа SPA 2, която ще може да поддържа различни системи за автономно движение.
Още новини за автомобили четете на сайта на Automedia.bg.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той
Как бързо да направим домашно кисело зеле?
ЕК разследва "Гугъл" за използването на потребителско съдържание за развитието на ИИ
преди 5 години Гладна кокошка, просо сънува! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Знам, че екотерористите разчитате само на "рестрикции" - за вас правото на лична свобода на хората да купят и ползват това, което на тях им харесва и им е удобно, както и механизмите на свободния пазар - не значат нищо - вие сте нещо като екокомунисти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Ако бях акционер във Волво, щях сериозно да се замисля дали да не си продам акциите по най-бързия начин - просто защото намирам рисково парите ми да зависят от индивид, който явно е загубил връзка с действителността.Първо - евтините горива ще ЗАБАВЯТ ДРАСТИЧЕСКИ продажбите на електромобили.Второ - призивите към "властите" първо са непазарни, второ - неадекватни, защото властите в Европа, а и по целия свят ще имат много по-належащи и важни харчове - от тия за налагане на електромобилите. Същото се отнася и за електрификацията - екоталибаните наскоро поискаха 110 ГБ за енергийното си преходче - и това в момент на финансова и икономическа криза, доказвайки единствено чудовищната си наглост.Трето - Хората много ще се позамислят дали да се качват в превозни средства, в които не е ясно кой се е возил преди тях и от какво е бил болен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Да да,цената на петрола ако е в диапазона от 15-20 $ за барел,електро автомобилите ще "почакат" малко..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години хммм ... пандемията едва ли , виж технологичните подобрения , които ще ги изравнят по цена и възможности с останалите автомобили съчетано с рестрикции за влизане по градовете с дизели , ще ускорят процеса ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар