През 2020 година страните от ЕС са изнесли общо 5,2 млн. автомобила (с бензинови и дизелови двигатели, както и хибриди и електромобили). Вносът достига 3 млн., сочат данните на Евростат.
На този етап основен дял от износа на автомобили от европейските производители са бензиновите двигатели - 64%. Прави впечатление обаче, че въпреки пандемията от коронавируса, която сви търговията в световен мащаб, има съществено увеличение на вноса и износа на електромобили и хибриди.
Източник: Евростат
Спрямо 2017 година износът на електромобили и хибриди отчита почти петорен ръст. В същия период вносът почти се утроява, показват данните на статистиката.
Основният доставчик на електромобили в общността са САЩ и Япония - всяка една от страните държи дял от около 23% от общия внос в ЕС. На следващо място се нарежда Южна Корея (15%) и Великобритания (14%). Около 9% от електромобилите и хибридите, внесени в ЕС, идват от Китай.
Основните дестинации на европейксия износ са Великобритания, която държи дял от 39%, следвана от САЩ (16%) и Норвегия (10%).
През миналата година изнесените от ЕС електромобили още не могат да прескочат дела на дизеловите двигатели. По данни на Евростат дизеловите автомобили заемат 22% от общия износ на автомобили от ЕС. На електромобилите и хибридите се падат едва 14 на сто.
Но в структурата на вноса електромобилите изпреварват дизеловите автомобили - с дял от 30% спрямо 18% за дизеловите двигатели. Малко над половината от внесените в общността автомобили са с бензинови двигатели.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?