Около 85% от купувачите на новия компактен кросоувър Renault Arkana избират двете най-скъпи версии на автомобила, казва изпълнителният директор на Renault Лука де Мео, цитиран от Automotive News.
Де Мео често твърди, че мисията му в Renault Group е да даде приоритет на „стойността над обема“ на автомобилния производител, който преследваше амбициозни цели за увеличение на продажбите по целия свят под управлението на изпадналия в немилост Карлос Гон.
И новата мисия на Де Мео сега изглежда частично изпълнена.
Автомобилният производител постигна рекордно нетно увеличение на цените през първото полугодие от 8,7%, както и 11,5% само за второто тримесечие, в сравнение със същото тримесечие на 2019 г.
По-високите цени допринасят с 1,36 млрд. евро към увеличението н приходите на автомобилния бизнес на Renault от 4,46 млрд. евро.
Има и други признаци на напредък при Renault, който отчете рекордна загуба от 8 млрд. евро през първата половина на 2020 г.
Около 85 на сто от продажбите на новия Arkana се отнасят за най-скъпите версии на автомобила. Това означава допълнително от 3000 до 5000 евро над базовата цена от 29 700 евро.
В края на юли Renault увеличи двойно прогнозата си за загубеното производство вследствие на глобалния недостиг на чипове, като заяви, че проблемът с веригата на доставки и повишаването на цените на суровините могат да ограничат по-нататъшното възстановяване на рентабилността.
През първото полугодие автомобилният производител отчита нетна печалба от 369 млн. долара спрямо загубата от 7,4 млрд. евро година преди това. Сега Renault очаква дефицитът на полупроводници да костват на компанията около 200 хил. превозни средства изгубено производство през тази година.
Renault изостава от конкурентите Volkswagen AG и Stellantis NV поради зависимостта си от европейския пазар, който се възстановява по-бавно от Китай и САЩ на фона на пандемията от коронавирус. Продуктовата гама на концерна, предназначена за масовия пазар, където маржовете са по-ниски, също предлага по-малко възможности в сравнение с конкурентите, които дават приоритет на по-доходоносни модели, докато избират кои производствени линии да запазят, притиснати от недостига на чипове.


Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола