Европейските автомобилни производители водят преговори с австралийската компания за добив на редкоземни метали Arafura Resources Ltd. относно доставките на тези жизненоважни за индустрията елементи, които стоят в основата на захранването на електрическите превозни средства, докато Китай продължава да доминира в глобалното предлагане, съобщава Bloomberg.
Миннодобивната компания разработва проекта Nolans на стойност 1 млрд. австралийски долара (728 млн. щатски долара) във федералната Северна територия на Австралия, който ще покрие до 10% от световното търсене на редкоземни метали, използвани при производството на постоянни магнити за електрическите двигатели.
Най-важното е, че Arafura планира да преработва руда в близост до проекта, като гарантира директен надзор на третирането на токсичните отпадъчни продукти.
„Работим с европейските производители, за които ще доставяме директно материали“, посочва главният финансов директор на Arafura Питър Шерингтън в интервю, добавяйки, че очаква да сключи сделка преди края на годината, тъй като разговорите напредват.
Редкоземните метали представляват още един източник на тревога относно електрификацията на автомобилната индустрия. Електромобилите изискват огромно количество суровини като литий, никел и кобалт, което кара водещите производители от ранга на BMW AG, Volkswagen AG и Tesla Inc. да търсят доставки директно от миннодобивните компании.
редкоземни
Според изчисления на BloombergNEF Китай, който контролира две трети от добива и 85% от рафинирането на редкоземните метали, постепенно ще пренасочи голяма част от своето производство към вътрешния пазар.
Нарастващата важност на тези елементи принуждава много правителства по света да търсят политики, с които да стимулират местния добив и обработка, за да ограничат зависимостта си от Китай. Миналата година Министерството на отбраната на САЩ се ангажира с финансиране на австралийския производител Lynas Corp. за създаване на преработвателен завод в Тексас. В списъка с компании, които развиват подобни проекти, попадат още Hastings Technology Metals Ltd. и Peak Resources Ltd.
Въпреки че автомобилните концерни, включително BMW и General Motors Co., се стремят да намалят количеството на редкоземните метали в състава на своите автомобили, преминаването към алтернативи може да направи двигателите по-малко ефективни.
Нов закон в Германия относно отговорността при веригите на доставка също предизвиква интерес, споделя Шерингтън от Arafura. От 2023 г. компаниите ще бъдат държани отговорни за социалните стандарти в цялата си мрежа от доставчици, включително при отпадъчните продукти, като неспазването на регулациите ще се наказва с глоба. В тази връзка алиансът е идентифицирал 14 проекта в Европа, които ще бъдат финансирани чрез инвестиции в размер на 1,7 млрд. евро.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри