Японският технологичен концерн Panasonic представи усъвършенствана концептуална батерия, която разполага с пет пъти по-голям капацитет за съхранение от използваните в момента, съобщава Ройтерс. Според ръководителя на звеното за батерии Казуо Таданобу прототипът ще помогне за задълбочаването на бизнес връзките на концерна с американския производител на електромобили Tesla Inc.
По време на кръгла маса с представители на медиите, на която Таданобу представи новата батерия, от Panasonic посочиха, че компанията не планира да произвежда по-евтини литиево-йонно-фосфатни батерии (LFP) за електромобили.
По-рано тази година японската компания създаде тестова линия в Япония за разработването на т.нар. формат 4680, който е 4,6 см широк и 8 см висок. Според Tesla тази батерия ще съхранява повече енергия и ще намали наполовина разходите за производство.
„Разработихме батерията поради силното желание на другата страна и смятаме, че това може да доведе само до по-здрави връзки“, изтъква Таданобу.
Panasonic се стреми да задълбочи отношенията си с най-големия производител на електрически превозни средства в света, след като вторият се стреми да диверсифицира своите доставки отвъд японската компания, сключвайки договори с южнокорейската LG Energy Solution, собственост на LG Chem, и китайската Contemporary Amperex Technology Co. (CATL).
Panasonic произвежда цилиндрични никел-кобалтови батерии в завода си в Невада, САЩ, както и в съоръжения в Япония, като почти цялата продукция е насочена към Tesla.
Компанията не разкрива своя производствен капацитет, но през май заяви, че се стреми да разшири операциите си в Невада до 35 ГВтч на фона на увеличеното търсене от страна на компанията на Илон Мъск.
Panasonic също така развива съвместно предприятие с Toyota Motor Corp., създадено през февруари, Prime Planet Energy & Solutions, с фокус върху разработването на призматични батерии.
Компанията заяви, че обмисля изграждането на завод за батерии в Норвегия, за да се разшири в Европа, но все още не предоставя подробности по темата.
През лятото Panasonic продаде дела си в Tesla за около 3 млрд. евро. През 2010 г. Panasonic купи 1,4 милиона акции на Tesla за около 25 млн. евро. Сега японската компания очевидно иска да намали зависимостта си от Tesla, най-важния клиент на нейното подразделение за батерии.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари