За втори път тази година главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе коментира публично американския производител на електромобили Tesla Inc. Той изтъкна качеството и надеждността като фактори, които според него отличават германския концерн от компанията, водена от милиардера Илон Мъск, съобщава Automotive News Europe.
През февруари, когато Ципсе за първи път разкритикува Tesla, той постави под съмнение способността на американския конкурент да запази короната си на водещ производител на електрически превозни средства в глобален мащаб. Оттогава търсенето на моделите на Tesla не спира да расте, а през септември Model 3 оглави продажбите в Европа при новите леки автомобили.
"Това, в където се различаваме, е нашият стандарт за качество и надеждност", изтъква Ципсе по време на конференция, организирана от германския всекидневник Handelsblatt. "Имаме и различни стремежи към удовлетвореността на клиентите", добавя той.
BMW представи два изцяло електрически автомобила през последните седмици – седана i4 и SUV модела iX, като продажбите на плъгин хибридни и електрически коли на компанията нарастват почти двойно до над 230 000 броя през първите девет месеца на годината. Въпреки добрите резултати BMW все още изостава значително от Tesla, която само през третото тримесечие успява да продаде 241 300 напълно електрически превозни средства.
„Tesla не спада напълно към премиум сегмента“, изтъква Ципсе, добавяйки: "Те растат много бързо чрез ценови намаления".
Местният конкурент Volkswagen Group също се стреми да намали разликата с Tesla чрез план за удвояване на продажбите на електромобили през тази година и добавяне на 50 електрически модела до 2030 г.
Въпреки засилващите се ангажименти и усилия на традиционните концерни никой от тях все още не може да се доближи до продажбите на Tesla.
През октомври обявената поръчка на компанията за автомобили под наем Hertz Global Holdings за 100 хил. електромобила Tesla изстреляха пазарната оценка на концерна до над 1 трлн. долара за първи път в неговата история. Това беше последвано от сигналите на Илон Мъск, че може да продаде част от своите акции в Tesla, което доведе до поевтиняване на акциите и изтриване на повече от 200 млрд. долара от пазарната оценка на компанията.
В сряда стартъпът за електромобили Rivian Automotive набра около 11,9 млрд. долара в най-голямото първично публично предлагане от началото на годината в САЩ, което засили опасенията сред инвеститорите за волатилността при акциите на производителите на електрически превозни средства.


19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Украйна издирва Филип Киркоров, а той заяви: Всички знаят къде да ме намерят
Асоциацията на банките със съвети за преминаването към евро
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
„България Еър“ и Летище „Васил Левски“ – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Как ASML оформиха индустрията на AI чиповете
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Бъдещата кралица на Нидерландия впечатли със 146-годишна тиара и старинно колие
Ядрена тайна, заровена в хималайските ледници: Как ЦРУ загуби радиоактивно устройство в Индия
Реалната заплаха на криптовалутите за банките
Вижте коледната картичка на кралица Летисия и испанското кралско семейство