Audi проучва възможността за сделка с британския производител на спортни автомобили McLaren Group, тъй като германската марка луксозни коли търси начини да влезе във Формула 1 и да популяризира своята технология за електрически автомобили, съобщава Bloomberg, позовавайки се на източници, запознати с темата.
Германската компания планира да проучи финансовото състояние на McLaren през следващите седмици, за да си помогне при вземането на решение за потенциални трансакции. По-рано Audi е разглеждал идеята за придобиване на McLaren като начин за получаване на достъп до Формула 1, но ръководството на германския концерн е сметнало офертата за твърде ниска, посочват източниците.
Надзорният съвет на Audi е прегледал опциите в сряда като част от плана за влизане във Формула 1, който се ръководи от главния изпълнителен директор и дългогодишен фен на състезанията Маркус Дюсман. Компанията може да забави окончателното решение за това дали да си партнира с McLaren до следващата година и също така може да се насочи към алтернативни партньорства като това с Red Bull Racing или Williams Racing.
Audi „рутинно обмисля различни идеи за сътрудничество“, изтъква говорител на марката, отказвайки да коментира конкретно партньорството с McLaren.
Германският концерн търси достъп до най-престижното автомобилно състезание в света, за да демонстрира своята технология за електрическо задвижване, докато Формула 1 се движи към по-устойчива траектория.
На състезателната писта Audi ще трябва да се конкурира с Mercedes, който доминира във Формула 1 и има планове да запази предимството си, докато форматът се подготвя за ерата на електрическите автомобили.
Плановете на Audi и Porsche да се състезават във Формула 1 още през 2026 г. зависят от това кога ще успеят напълно да електрифицират своите продукти и да ограничат разходите, изтъкват източниците. Сегашните състезателни коли са задвижвани чрез високопроизводителни хибридни двигатели, като ръководството на Формула 1 обеща да премахне въглеродния си отпечатък до 2030 г.
Сделката с McLaren ще трябва да преодолее редица икономически предизвикателства. Производителят на бутикови спортни автомобили изпитва финансови затруднения, след като пандемията помрачи производството му и състезанията в рамките на Формула 1. През последната година компанията продаде и нае под наем централата си в Уокинг, близо до Лондон; продаде дял в състезателното си звено на консорциум от инвеститори, базирани в САЩ; и набра пари от нови и съществуващи инвеститори, включително от суверенните фондове на Бахрейн и Саудитска Арабия.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението