Великобритания трябва да приеме закон, регулиращ автономните превозни средства по пътищата и да включи санкции за компаниите, ако нещо се обърка, когато техните системи за самостоятелно управление поемат контрола от водачите, посочва доклад на Правната комисия на Англия и Уелс и Шотландската правна комисия.
Документът препоръчва въвеждането на „Закон за автоматизираните превозни средства“ и начертаване на „ясно разграничение между функции, които само подпомагат шофьорите, като адаптивен круиз контрол, и тези, които предлагат автономни управление“.
Държавите по света търсят начини за осигуряване на регулаторна рамка на тази нова индустрия, която тепърва ще се развива, за да се определи кой носи отговорност при инцидент и да се избегнат злополуки.
След като се активира системата за автономно управление на превозното средство, „лицето на шофьорското място вече няма да носи отговорност за това как се движи колата“, предлагат двете комисии.
„Вместо това компанията или органът, който е получил разрешително за употреба на системата, ще бъде изправен пред регулаторни санкции, ако нещо се обърка“, добавят комисиите в доклада.
Те преглеждат законодателството и отправят препоръки към правителството относно предложените реформи. Правната комисия на Англия и Уелс посочва, че около две трети от нейните препоръки за реформа са изпълнени.
Британското правителство иска да осигури на страната лидерска позиция по отношение на въвеждането на автономната технология, като министерството на транспорта прогнозира, че до 2035 г. около 40% от новите автомобили в Обединеното кралство ще разполагат с опция за автоматизирано шофиране. Очаква се секторът да генерира само в страната около 38 000 нови работни места.
Миналата година правителството обяви, че Великобритания ще стане първата страна, която ще регулира използването на самоуправляващи се превозни средства при ниски скорости по магистралите.
Но застрахователните компании предупредиха, че целите на страната могат да имат обратен ефект, освен ако автомобилните производители и регулаторите не изложат ясно ограниченията на технологията, която е достъпна днес.
„Днешният доклад представлява важна стъпка, тъй като предоставя важни правни препоръки и яснота за безопасното разполагане на превозни средства с функции за автономно шофиране по пътищата на Обединеното кралство“, коментира Матю Ейвъри, директор „Научни изследвания“ в британската застрахователна група Thatcham Research.
Правителственият Център за свързани и автономни превозни средства (CCAV) поиска от комисиите преглед на правната рамка за автономните превозни средства през 2018 г.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят