В настоящата пазарна среда новите автомобили се превръщат в луксозна стока: по-специално елкетромобилите, чието производство е свързано с високи разходи, а клиентите трябва да плащат повече за тях и да чакат с месеци за доставка. Въпреки това главният изпълнителен директор на американския концерн Ford Motor Co. Джим Фарли очаква голяма „ценова война“ между компаниите в сегмента на електрическата мобилност при моделите с по-нисък марж през следващите години, пише Automobilwoche.
Свиващите се производствени разходи ще накарат производителите да се конкурират чрез модели, които се продават на цена от около 25 000 долара.
На конференцията в Бернщайн Фарли заяви, че материалните разходи за съответните модели ще достигнат около 18 хил. долара, доста под текущите производствени разходи за електрически превозни средства, при които цената на батериите остава сравнително висока. В допълнение към засилването на икономията на разходите и развитието на нови технологии, Фарли планира да "опрости радикално" производствените процеси в заводите на Ford, за да намали допълнително продажните цени.
Той посочи, че китайският автомобилен пазар е пример за ценова конкуренция при масовите електрически модели. Там Tesla и Volkswagen не са на лидерските места по продажби, а Wuling, съвместно предприятие между SAIC Motor и General Motors, което завладя пазара със своя малък и евтин Hongguang Mini.
Освен че залага на по-евтините електромобили, Ford е решен да стане лидер на американския пазар на електрически пикапи, където атакува със своя F-150 Lightning, изпреварвайки конкуренти като Tesla с планирания Cybertruck. Освен това компанията от Детройт иска да измести водения от Илон Мъск концерн като най-голям производител на електромобили в света по пазарен дял.
Фарли не представя конкретна времева рамка за осигуряването на лидерската позиция при глобалните електромобилни продажби. По думите му това може да се случи по време на осъществяването на продуктовите цели на концерна през следващите четири години. Според него Ford разполага с потенциала да бъде най-големият производител на електрически пикапи в света.
„Всичко, което можем да контролираме, са следващите четири години, следващия продуктов цикъл“, изтъква Фарли пред журналисти, визирайки предстоящите нови продукти, както и инвестициите в нови доставки на батерии и други технологии.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп