IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

BMW и McLaren се завръщат в бъдещето с нов дизайн на легендарни автомобили

Най-големият производител на луксозни коли в света е готов да обмени технологичен опит с британския концерн, който се сблъсква с финансови и структурни проблеми

17:04 | 13.07.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: BMW</em></p>

Снимка: BMW

Германският автоконцерн BMW AG и британският производител на суперавтомобили McLaren обявиха, че ще разработват съвместно напълно електрическа версия на M1, както и на посестримия модел на англичаните. Двете превозни средства се очаква да се появят на пазара през втората половина на десетилетието, съобщава Automobilwoche.

Проектът все още се намира в предстартов етап. Това, което липсва преди всичко, е убедителен бизнес план, който новият ръководител на McLaren Майкъл Лайтърс трябва да представи на основния акционер Mumtalakat, държавният фонд на Бахрейн.

По време на „Фестивала на скоростта“, автомобилно събитие, което се провежда ежегодно в Гудууд, Франк ван Меел, шеф на спортното звено на BMW, M GmbH, обяви съвместния проект с McLaren заедно с преминалия наскоро от Ferrari Лайтърс.

И двете компании искат да проучат възможността за реализиране на потенциално широкообхватно сътрудничество. Предвижда се мюнхенската компания да доставя електрически двигатели, батерии и подходящ софтуер, докато олекотената конструкция от въглеродни влакна и опитът при изграждането на спортни автомобили ще дойдат от британците.

Във фокуса на McLaren е триместният F1. Превозното средство е разработено от BMW и оборудвано с 6.1-литров V12 с мощност 680 к.с. Появява се на пазара през 1990 г. Около десет години по-късно англичаните подписват споразумение за сътрудничество с Mercedes-Benz, като единственият общ продукт е SLR. Франк ван Меел и тогавашният технически директор на баварците Клаус Фрьолих представиха BMW вариант на McLaren Artura V6 през 2019 г. 

Кросоувър модел

Без съмнение Майкъл Лайтърс има много работа пред себе си. Той трябва да стабилизира финансово компанията, да стимулира електрификацията, да тласне развитието на дизайна в нова посока, да разреши очевидните софтуерни проблеми при Artura, да използва новия завод за въглеродни влакна в Уелс, да стабилизира продажбите и да помисли внимателно за разширяване на продуктовата гама.

И тук се появява кросоувър версията.

В McLaren „кросоувър“ е магическата дума, която трябва да стане реалност с партньора BMW. Но какво точно трябва да може да прави този кросоувър и къде точно би се позиционирал той в портфолиото на компанията?

След първоначалните разговори между компаниите изглежда ясно, че кросоувърът в момента е на заден план. Докато McLaren флиртува с идеята за много нисък и много спортен кросоувър, BMW M определено не се нуждае от друг X или XM, а по-скоро от алтернатива на Porsche Taycan Cross Turismo.

Въпреки че кросоувър версията няма да се появи преди 2029/30 г., BMW M1 трябва да бъде готов още през 2027 г., най-късно 2028 г. Защо? Защото Mercedes AMG готви ответен удар, а електрифицираното Porsche 998 се очаква само година по-късно. Защото Audi работи за беземисионна версия на R и защото електрическият наследник на Ferrari Roma ще дебютира в същата времева рамка.

Първоначално McLaren искаха да изненадат пазара с електрическа версия на Artura през 2026 г., но сега специално изработването на електрическа матрица в сътрудничество с BMW има основен приоритет.

Значителна разлика в цената

Англичаните искат да се придържат към двигателя с вътрешно горене за още пет до седем години и дори да разработят или купят нова технология за V8 мотор, защото старият не успява да отговори на стандарта за емисиите EU7. В същото време е важно да се намали огромното разнообразие от варианти и да се подобри маржът на печалбата чрез позициониране - само с 300 до 900 автомобила на серия, структурата на разходите е нестабилна. Въпреки това BMW и McLaren ясно отхвърлиха значително по-евтиното кръстосано брандиране. Ако проектът наистина се реализира, определено ще има две различно позициониране. По отношение на цена и производителност, наследникът на 720S, който струва около 400 хил. евро, може да играе в собствена лига (Super Series). Над това са превозните средства на McLaren от серията Ultimate (приблизително 800 хил. евро) и представителите на Extreme Series, които са ограничени до няколко копия (и струват над 2 млн. евро). M1 ще бъде - ако се появи - най-скъпото BMW на всички времена, но ако се вярва на слуховете, лимитираният вариант може да струва максимум 250 000 евро.

BMW M GmbH постави нов рекорд по продажби през 2021 г. - 163 542 автомобила. Продажбите на McLaren, от друга страна, възлизат на 2138 превозни средства, което съответства на приходи от почти 20 млн. евро, което едва ли ще се отрази съществено на размера на кумулативните задължения от почти половин милиард евро. Разбира се, интересът на Голиат към Давид не е изчезнал. McLaren владее комбинацията от малки количества и високо качество.

За да демонстрира своя интерес, BMW влезе в битка за McLaren с Audi, като в крайна сметка двете германски марки осъзнаха, че се борят за две различни неща. Докато BMW настоява да притежава McLaren Automotive , луксозният бранд от групата на Volkswagen се фокусира върху звено на британците във Формула 1.

През юли миналата година британската компания набра 550 милиона паунда от свои инвеститори и от продажба на привилегировани акции на нови поддръжници като Ares Management Corp. и Фонда за публични инвестиции на Саудитска Арабия. McLaren също така набра 620 милиона долара от емисия облигации.

Британците обмислят сливане с компания със специално предназначение (SPAC) към средата на десетилетието, ако все пак планът им за преструктуриране напредне. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:31 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още