IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Акио Тойода: Електромобилите се нуждаят от още време, за да станат масови

Новите регулации на Калифорния за нулеви емисии до 2035 г. ще бъдат „трудни“ за изпълнение, призна президентът на Toyota

13:55 | 30.09.22 г.
Президентът на Toyota Motor Corp. Акио Тойода. Снимка: Bloomberg L.P.
Президентът на Toyota Motor Corp. Акио Тойода. Снимка: Bloomberg L.P.

Електрическите превозни средства се нуждаят от още време, за да станат масов транспорт и да изместят конвенционалните автомобили, заяви президентът на Toyota Motor Corp. Акио Тойода, цитиран от Ройтерс.

Той обърна внимание на новите регулации на Калифорния относно автомобилния транспорт като посочи, че новите изисквания на американския щат за нулеви емисии до 2035 г. ще бъдат „трудни“ за изпълнение.

„Реалистично погледнато, наистина изглежда доста трудно да ги постигнем“, посочва Тойода по време на кръгла маса с журналисти.

Той защити стратегията на Toyota, най-големият автомобилен производител в света по пазарен дял, относно електрическите превозни средства, която беше разкритикувана от някои екологични организации като недостатъчно амбициозна. Природозащитници и инвеститори призоваха компанията да ускори своя преход към чиста мобилност.

„Както при напълно автономните коли, които вече трябваше да караме досега, на електромобилите ще им трябва повече време, за да се превърнат в масов транспорт“, добавя Тойода.

Автомобилните производители са изправени пред нарастващ натиск от страна на регулаторите да продават повече автомобили с нулеви емисии. Губернаторът на Ню Йорк Кати Хочул каза в четвъртък, че щатът планира да приеме изискванията на Калифорния.

През август Toyota заяви, че ще увеличи планираната инвестиция в нов завод за батерии в САЩ от 1,29 млрд. долара на 3,8 млрд. долара, отчасти в отговор на нарастващото потребителско търсене на електрически превозни средства.

Тойода, внукът на основателя на компанията, посочи още, че "да играеш за победа означава да играеш с всички карти в тестето - не само с няколко избрани. Така че това е нашата стратегия и ние се придържаме към нея“.

Той сравни Toyota с „универсален магазин“, продаващ различни превозни средства на клиенти с различни нужди.

Тойода очерта предизвикателствата пред внедряването на електромобилите, включително въздействието върху електрическата мрежа и липсата на бърз и лесен достъп до електричество за около 1 милиард души по света.

Дилърът на Toyota Стив Гейтс, който разполага с шоуруми в Кентъки и Индиана, заяви, че в подхода на автомобилния производител за продажба на превозни средства с различни видове задвижвания има логика. „Не можете да си изкарвате прехраната само като продавате електромобили“, изтъкна Гейтс.

Корпоративната визия на Toyota "е да осигури свобода на мобилност за всички... и ние не искаме да изоставим никого", подчерта от своя страна Тойода.

Миналата година японският автомобилен производител задели около 30 млрд. долара за разработване на електрически превозни средства с батерии. Очаква се годишните продажби на такива автомобили в рамките на компанията да достигнат само 3,5 млн. броя до края на десетилетието, около една трета от текущите ѝ годишни общи продажби.

Toyota беше похвалена от администрацията на президента на САЩ Джо Байдън за инвестиционните си планове в страната.

По-рано този месец Байдън се срещна за кратко с Тецуо Огава, ръководителя на Toyota за Северна Америка, по време на пътуване до Детройт.

Байдън иска 50% от новите превозни средства, продавани в САЩ, да бъдат изцяло електрически или плъгин хибриди до 2030 г., но все още не е одобрил твърд краен срок за прекратяване на продажбите на конвенционални автомобили.

Тойода представи своите танцови движения в сряда, показвайки на дилърите, че е радостен от факта, че Toyota детронира General Motors Co. през 2021 г. като най-продавания автомобилен производител в САЩ. Това е първият път, когато GM е изместен от първото място от 1931 г. насам.

„Направих един малък „танц на щастието“ в офиса си. За щастие никой не го видя", призна с усмивка Тойода.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:53 | 30.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още