IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Mitsubishi още не е решила дали да инвестира в електромобилния бизнес на Renault

Компанията се допитва по въпроса с акционерите и борда на директорите

15:26 | 02.11.22 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Mitsubishi Motors Corp., присъединилият се впоследствие японски автоконцерн към алианса между Nissan Motor Co. и Renault Group, все още не е взел решение дали да инвестира в компанията за електрически превозни средства на френския автомобилен производител, съобщава Ройтерс, цитирайки главния изпълнителен директор на производителя Такао Като.

.„Необходимо е да си осигурим пълната подкрепа на нашите акционери и членове на борда и поради тази причина е необходимо внимателно да проучим цифрите“, изтъква Като, добавяйки: „Не очакваме да стигнем до заключение за толкова кратък период от време“.

Mitsubishi ще обмисли дали евентуално участие в електромобилния бизнес на Renault би било от полза за продуктовото развитие на японския автомобилен производител в бъдеще, посочва Като.

Компаниите от алианса заявиха през октомври, че водят преговори за бъдещето на техния съюз, като ръководството на Nissan предвижда инвестиция в бъдещата компания за електромобили на Renault, която ще се отдели от основната група.

Mitsubishi вероятно ще инвестира в придобиването на малък дял в новото предприятие, за да запази съюзническите си взаимоотношения, съобщи Ройтерс миналия месец, цитирайки източник, запознат с въпроса.

В края на октомври японската агенция Kyodo съобщи, че Nissan обмисля да инвестира в покупката на 15-процентен дял в звеното. Малко преди това френското правителство се обяви в подкрепа на преговорите между компаниите, като заяви, че страната ще подкрепи всяка инициатива, която е насочена към засилване на партньорството между концерните. Франция държи 15% в Renault, който от своя страна има 43-процентен дял в Nissan.

Проучване на Bloomberg от септември показа, че акциите на Mitsubishi Motors записват най-голям ръст в цената в сравнение с всички азиатски конкуренти на японската автомобилна компания от началото на годината, поскъпвайки с 84 процента.

Въпреки че японските износители на автомобили се възползваха от поевтиняването на йената до 24-годишно дъно, резултатът при Mitsubishi се дължи и на продуктовия микс, особено популярен в развиващите се пазари в Азия.

Макар половината от тазгодишните 10 компании, които се представят най-добре в Азия, да са японски – благодарение на йената, ръстът при Mitsubishi е над два пъти по-голям от този на съперниците от островната страна. Акциите на Mazda и Subaru поскъпват с около 20 на сто, докато тези на Toyota дори отчитат ценови спад.

Основните пазари на Mitsubishi включват Тайланд, Индонезия, Виетнам и Филипините, което прави компанията „по-малко уязвима от забавянето на икономиката на САЩ, отколкото конкурентите Toyota, Honda, Nissan, Subaru и Mazda“, коментира Тацуо Йошида, старши анализатор в Bloomberg Intelligence.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:27 | 02.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още