Mitsubishi Motors Corp., присъединилият се впоследствие японски автоконцерн към алианса между Nissan Motor Co. и Renault Group, все още не е взел решение дали да инвестира в компанията за електрически превозни средства на френския автомобилен производител, съобщава Ройтерс, цитирайки главния изпълнителен директор на производителя Такао Като.
.„Необходимо е да си осигурим пълната подкрепа на нашите акционери и членове на борда и поради тази причина е необходимо внимателно да проучим цифрите“, изтъква Като, добавяйки: „Не очакваме да стигнем до заключение за толкова кратък период от време“.
Mitsubishi ще обмисли дали евентуално участие в електромобилния бизнес на Renault би било от полза за продуктовото развитие на японския автомобилен производител в бъдеще, посочва Като.
Компаниите от алианса заявиха през октомври, че водят преговори за бъдещето на техния съюз, като ръководството на Nissan предвижда инвестиция в бъдещата компания за електромобили на Renault, която ще се отдели от основната група.
Mitsubishi вероятно ще инвестира в придобиването на малък дял в новото предприятие, за да запази съюзническите си взаимоотношения, съобщи Ройтерс миналия месец, цитирайки източник, запознат с въпроса.
В края на октомври японската агенция Kyodo съобщи, че Nissan обмисля да инвестира в покупката на 15-процентен дял в звеното. Малко преди това френското правителство се обяви в подкрепа на преговорите между компаниите, като заяви, че страната ще подкрепи всяка инициатива, която е насочена към засилване на партньорството между концерните. Франция държи 15% в Renault, който от своя страна има 43-процентен дял в Nissan.
Проучване на Bloomberg от септември показа, че акциите на Mitsubishi Motors записват най-голям ръст в цената в сравнение с всички азиатски конкуренти на японската автомобилна компания от началото на годината, поскъпвайки с 84 процента.
Въпреки че японските износители на автомобили се възползваха от поевтиняването на йената до 24-годишно дъно, резултатът при Mitsubishi се дължи и на продуктовия микс, особено популярен в развиващите се пазари в Азия.
Макар половината от тазгодишните 10 компании, които се представят най-добре в Азия, да са японски – благодарение на йената, ръстът при Mitsubishi е над два пъти по-голям от този на съперниците от островната страна. Акциите на Mazda и Subaru поскъпват с около 20 на сто, докато тези на Toyota дори отчитат ценови спад.
Основните пазари на Mitsubishi включват Тайланд, Индонезия, Виетнам и Филипините, което прави компанията „по-малко уязвима от забавянето на икономиката на САЩ, отколкото конкурентите Toyota, Honda, Nissan, Subaru и Mazda“, коментира Тацуо Йошида, старши анализатор в Bloomberg Intelligence.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ