Германската група ZF е произвела два милиона електрически двигателя - значителен крайъгълен камък за компанията на фона на набиращата скорост електрификация в автомобилната индустрия, съобщава Clean Technica.
Индустриалният концерн предлага разнообразие от електрически двигатели на производителите на автомобили, включително хибридни и електрически задвижвания за електрически леки коли и търговски превозни средства.
ZF пусна в продажба електрически двигател за т.нар. меко хибридно задвижване от висок клас през 2008 г., което превърна компанията в първия автомобилен доставчик в Европа, който предлага подобен продукт в мащаб. В резултат на технологичния напредък, ZF не само увеличи гамата си от продукти, които предлага, но също така се пренасочи към изграждане на продукти за електрически модели. Това върви ръка за ръка с огромни подобрения в производствения капацитет, особено през последните няколко години.
Тъй като е налице толкова силно търсене на електромобили, ZF се стреми да се адаптира.
„Нашето производство е подкрепено от дългосрочни предприемачески решения и иновативен инженерен дух“, изтъква Щефан фон Шукман, член на борда на директорите на ZF, който отговаря за технологията за електрическо задвижване.
Електрическите двигатели на ZF покриват широк спектър от приложения от леки и плъгин хибриди до изцяло електрически задвижващи системи за леки автомобили и търговски превозни средства. Диапазонът на мощността е от 50 киловата до 550 киловата, с въртящи моменти от 75 нютон-метри до 1500 нютон-метри.
ZF последователно увеличава производствените си възможности за електрически двигатели във водещото съоръжение в Швайнфурт, Германия, за да бъде в крак с глобалната експанзия в производството на електрически превозни средства. През последните години компанията пусна в експлоатация значителни производствени линии в Шънян, Китай, и в Панево, Сърбия. Ново съоръжение сега се изгражда в Северна Америка, което ще започне работа през 2023 г.
Иновационният потенциал на електродвигателите все още не е изчерпан. ZF вижда поле за развитие при охлаждането. През последните години бяха въведени усъвършенствани решения за охлаждане в допълнение към класическата охлаждаща риза с течаща вода.
„В момента разработваме решение с масло – за директно охлаждане на медния проводник, който е основният източник на топлина в електрическите двигатели“, обяснява Роланд Хинтрингер, ръководител на продуктовата линия за електрически двигатели.
С оглед на нарастващите обеми в световен мащаб и голямото търсене на технологията за електрическо задвижване, следващият етап от производството ще бъде достигнат скоро.
Въпросните 2 млн. електрически двигателя, изградени от ZF, ще спестят 45 млн. тона въглероден диоксид, като се има предвид че средният експлоатационен живот на конвенционално превозно средство е 15 години.
За да се постигне същия ефект ще са необходими 25 години за вятърен парк от 80 турбини, изтъкват от ZF.


Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан